קורות חיים לדוגמא - צלם

קורות חיים לדוגמא של צלם, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של צלם, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%A6%D7%9C%D7%9D.jpg
דירוג ממוצע: 4.3 (76 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%A6%D7%9C%D7%9D.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור צלמים, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.

 

צלם הרחוב המפורסם, אלפרד אייזנשטאדט, אמר: "חשוב יותר שיהיה לך 'קליק' עם אנשים מאשר 'להקליק' על המצלמה". כמובן שהוא דיבר על מושאי הצילום שלו, אך הדבר תקף בהחלט גם לגבי קורות החיים. יש לכם רק One shot להרשים את המעסיקים הפוטנציאלים שלך ולשכנע אותם שאתם המועמדים המתאימים לתפקיד.

במסגרת עבודתם צלמים עשויים לנסוע לאזורי מלחמה, לצלול עם כרישים או לקפוץ ממטוסים כדי להשיג את התמונות הדרושות להם. צלמים, כמובן, מצלמים - אך הם אינם מזלזלים בעבודה הנוספת הכרוכה בצילום, כמו כישורי עריכה, עיבוד ופרסום תמונות מצטיינות.
אין מקום לטעויות בצילום פורטרט או תמונה אומנותית, כך גם בקורות החיים. קורות החיים הם תצלום אחד המעביר את כשרונותיכם הבולטים ביותר והוא חייב להיות מעולה! קורות החיים שלכם צריכים לשדר את היצירתיות שלכם תוך הצגת כל הכישורים שברשותכם, במיוחד אם אתם אמנים עצמאיים. מיומנויות מפתח בקורות חיים של צלמים כוללות שירות לקוחות, טכניקות צילום, תוכנה טכנית וניהול זמן.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

כצלמים אתם מצוינים בכל מה שקשור להשגת התמונה, אבל ייתכן וקורות החיים שלכם עדיין מרגישים מעט מחוץ לפוקוס. אנחנו פה לעזור!

בהקדמה, המכונה גם פרופיל או תקציר, צריך להיות הדגשה אמנותית של הידע המקצועי שלכם ושל האישיות האמנותית שלכם. אתם רוצים שלקוחות ומעסיקים פוטנציאליים יידעו שיש לכם את היכולת הטכנית ליצור תמונות יפות, אבל אתם גם צריכים להשוויץ בסגנון, כשרון ומוסר העבודה שלכם - אחרי הכל, המוח היצירתי שלכם והתשוקה לעבודה היא זו שהופכת אתכם למועמדים האידאליים לתפקיד.

זו ההזדמנות שלכם, בשניים עד שלושה משפטים, לדבר ישירות אל המעסיק או הלקוחות שלכם על הכישורים, תחומי העניין, התשוקות והחזון שלכם, ולהציג את האישיות שלכם ואת הכישרון היצירתי שלכם. יתר על כן, בעוד שאר קורות החיים מסתמכים בעיקר בנקודות מתומצתות, זה החלק שבו יש לכם קצת יותר חופש ואתם יכולים לעסוק קצת כתיבה יצירתית.

האם יש לכם אינטואיציה חדה ובכל זאת סבלנות בלי קץ? אתם יכולים לצלם גם חתונה מתוכננת וגם אירוע רחוב ספונטני? האם אתם עורכי וידאו מיומנים? אתם חולמים בלילה על פוטושופ? הכינו רשימה של איכויות שיכולות לגרום למעסיקים להכיר אתכם יותר טוב ולזכור אתכם.

  • ניסיון תעסוקתי:

צלמים לעיתים קרובות הולכים בדרך לא שגרתית. ספרו לאן השביל שלכם הוביל. רוב הצלמים הם עצמאיים - פרילנסרים למגזינים מודפסים או מקוונים, מציעים צילומי חתונה או פורטרטים, או אולי צלמי פפראצי או עיתונות.

כלומר, יתכן שלא תהיה לכם היסטוריית תעסוקה מסורתית. הניסיון התעסוקתי של צלמים עצמאיים, עשוי להיות רשימה של סוגי הצילומים שאתם עושים והשירותים שאתם מציעים ללקוחות. עם זאת, את אתם עובדים אצל מעסיק כגון סטודיו לצילום גדול, כדאי לכם להשתמש בפורמט קורות חיים הפוך לסדר כרונולוגי (כלומר מהמשרה האחרונה ועד לראשונה) כדי לרשום את תיאורי התפקיד שלכם. הקפידו לרשום כל ניסיון בעבודה שיש בו כישורים הניתנים להעברה.
אמנות בניית קורות החיים שלכם היא להציג את המאפיינים והכישורים הטובים ביותר שלכם באור הזרקורים תוך הצגת ורסטיליות. מעסיקים רוצים לראות מגוון של מיומנויות צילום מכיוון שזה אומר שתוכלו לשרת יותר לקוחות. בנוסף, אם לקוח או הגדרת משרה מסוימת דורשים ניסיון בעריכת תמונות, וודאו שאתם מציינים את הניסיון שלכם בדבר.

אם צברתם הישגים מקצועיים מרשימים – ציינו זאת. הציגו צילומים שלכם בתערוכה? אתם מרצים בתחום הצילום? זכיתם בתחרות צילום נחשבת? קורות חיים של צלם חייבים לכלול מידע כזה. תזכרו שקורות החיים שלכם הוא כרטיס הביקור שלכם, ותפקידם להראות למעסיק או ללקוח שאתם אנשי המקצוע שהם רוצים לפרויקט/אירוע שלהם.
אם עבדתם בעבודה אחת או יותר שאינן קשורות לצילום במשך זמן משמעותי, משרות אלו עשויות להיות רלוונטיות גם כן, במיוחד אם עזרו לכם לפתח מיומנויות בהתמודדות עם אנשים, או אם הם מוכיחות שאתם מוערכים על ידי המעסיקים שלכם על המסירות והאמינות שלכם.

- מה עם תיק העבודות שלכם?

אחד הנכסים הקריטיים ביותר שלכם בחיפוש עבודה בצילום הוא תיק העבודות שלכם - האוסף בו ליקטתם את הלהיטים הגדולים ביותר שלכם. פורטפוליו של התמונות הטובות ביותר שלכם הוא דרך מצוינת להשלים את קורות החיים מכיוון שהוא מציע הוכחה במבט חטוף שאתם טובים כמו שאתם טוענים שאתם. תיק עבודות איננו מגיע על חשבון קורות חיים, אלא מתוך קורות החיים נהוג להוסיף קישור לתיק העבודות וכך יש תמונה מלאה לגביכם.

  • כישורים:

סעיף הכישורים של קורות החיים שלכם, לא כמו ההקדמה שלכם, זה המקום "להתפאר בענווה" במה שאתם טובים בו. סעיף צריך לכלול שילוב של מיומנויות טכניות עם מצלמה, מחשב ותוכנות ו"מיומנויות רכות" המאפשרות לכם להתמודד טוב עם אנשים.
האם אתם צלמים מלידה עם הבנה אינטואיטיבית של מצלמות, עדשות, תאורה ותזמון? האם אתם אשפים בעריכת תמונות, עריכת וידאו ותיקון צבעים? האם אתה מפעילי רחפן? האם יש לכם כישורים משלימים בכתיבה או עיצוב אתרים שעשויים לסקרן את המעסיק או הלקוח שלכם? כל הדברים האלו קריטיים.

מיומנויות אישיות וחברתיות מפותחות הן כלי הכרחי נוסף בארגז הכלים הרחב של הצלם ועל כן חשוב מאוד שיופיעו בקורות החיים שלכם. עבודה שוטפת עם לקוחות ומצטלמים דורשת מהצלם אדיבות, סבלנות, שלוות נפש, שירותיות, יוזמה וביטחון עצמי.

  • השכלה:

כדי להיות צלמים מקצועיים לא דרושה השכלה פורמלית, אמנם ישנם בתי ספר לאומנויות שמציעים לימודים בתחום. במיוחד לאלו העוסקים בצילום לקולנוע והטלוויזיה.

קורס צילום יכול לשלב תחביב ומקצוע ולהקנות שכר נאה לצלמים שעוסקים בתחום למחייתם. לכל צלם יש מקור השראה משלו, דרך עבודה ואביזרים איתם הוא משתמש. ישנם קורסי צילום שונים שמעניקים התמחויות שונות, כמו: קורס צילום דיוקן, קורס צילום סטודיו, קורס צילום אירועים, קורס צילום נוף, קורס צילום ציפורים, קורס צילום עיתונות, קורס צילום אופנה ועוד. אם גם אתם שואפים להתמחות בתחום הצילום, מתוך רצון להעשרה עצמית, או כדי להתחיל בקריירה בצילום, קורס צילום הוא דרך נהדרת להתחיל.

  • עיצוב:

אתם מומחים בתחום חזותי, וקורות החיים שלכם חייבים לשקף את העין שלכם לעיצוב נקי ומסודר. עיצוב קורות חיים חשוב בכל התחומים, אך הוא קריטי במיוחד בתחום חזותי כמו צילום. אתם מגישים דף אחד שמייצג את סכום הכישרונות, ההישגים והאומנות שלכם, וזה צריך להיראות נהדר. 

זה שאתם צלמים מלידה לא אומר שאתם אשפים לעיצוב קורות חיים. אפילו המומחים זקוקים לעיתים למעט עזרה – ולכן עיצבנו עבורכם סדרה של תבניות מעוצבות לקורות חיים שיעזרו לכם להשיג את העבודה אותה אתם מחפשים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

הפתגם הידוע אומר שתמונה שווה אלף מילים; אבל האם תמונה אחת משפיעה, כשמאות אלפי תמונות מצולמות מדי דקה? עבור צלם מקצועי – זהו בדיוק האתגר.

בימינו אנו לכל אחד יש מצלמה מסוג כזה או אחר (בעיקר בטלפונים חכמים), שבאמצעותה אנו מעלים אינסוף תמונות לרשתות החברתיות. אבל ההבדל בין צילום רגיל לצילום מקצועי, טמון בדיוק בעניין הזה – להפוך כל תמונה ליותר מסתם אחת שאנו מעלים לרשת החברתית. תמונה בלתי רגילה שתהיה גם בלתי נשכחת. זו היא בדיוק עבודתו של הצלם. צלם הוא אדם יצירתי ומשכנע הלוכד את החיים באמצעות תמונות.

להיות צלם מקצועי זו עבודה חלומית עבור אנשים רבים. אם יש לכם עין ללכוד את העולם סביבכם ואתם יודעים לשווק את כישורי היצירה שלכם, יש לכם שפע של הזדמנויות לפתח מסלול קריירה משלכם.
כדי להיות מועמדים אידאליים למשרות צילום מובילות, אתם צריכים לפתח את קורות החיים שלכם ולהעניק לעצמכם חשיפה ראויה. כמו בכל מקצוע אומנותי, גם בצילום כישרון וסגנון אישי הם רכיבים הכרחיים להצלחה בתחום. עם זאת, כמו בכל מקצוע אחר בשוק – ישנה חשיבות גדולה גם להפגנת ידע נרחב ולצבירת ניסיון תעסוקתי איכותי ומגוון, שכן מה שמפריד בין צלם חובב ומוכשר במיוחד לצלם מקצועי הם לימודי המקצוע וצבירת ניסיון תוך עבודה "בשטח".

קורות החיים צריכים לשקף הן את המוח היצירתי ואת התשוקה שלכם לתחום, והן את  כישורי שירות הלקוחות והמיומנויות העסקיות המצוינות שלכם. שילוב של השניים יהפוך אתכם למועמדים האידאליים לתפקיד.


אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!