קורות חיים לדוגמא - חיילים משוחררים

קורות חיים לדוגמא של חיילים משוחררים, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של חיילים משוחררים, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%97%D7%A8%D7%A8%D7%99%D7%9D.jpg
דירוג ממוצע: 4.2 (128 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%97%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%A9%D7%95%D7%97%D7%A8%D7%A8%D7%99%D7%9D.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים לקחת את הטיפים הבאים שנועדו עבור חיילים משוחררים, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


שוק העבודה כיום מאופיין בתחרותיות רבה. לכן, כתיבת קורות חיים נכונה ויעילה הינה משימה בעלת חשיבות קריטית למציאת עבודה בכלל ולמציאת עבודה שתואמת את כישוריכם וציפיותיכם בפרט. קורות החיים הינם כרטיס הביקור והכניסה לשוק העבודה, ולכן הם אמורים לשדר את המסר שאתם רוצים להעביר במדויק, למשוך את העין ובעיקר לענות על ציפיות המעסיק ככל שניתן (כמתואר בדרישות המשרה).

כתיבת קורות חיים של חיילים משוחררים נתפסת לא פעם כמשימה מאתגרת. לרוב הניסיון התעסוקתי של חיילים משוחררים או בוגרי שירות לאומי "דל" בהשוואה למועמדים אחרים ולכן חשוב להקפיד על כתיבה נכונה ומסודרת, שתבליט את המידע שהמעסיק מחפש בקורות החיים של המועמד.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מקצועיים
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה בכדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים 

אז בואו נתחיל!..

כתיבת קורות חיים מוצלחת, אשר תוביל לראיון עבודה המיוחל, נראית משימה מאיימת ומפחידה, אך עם מעט סדר ולמידה, תראו שזו אפילו יכולה להיות משימה מהנה.
אם השתחררתם לאחר שירות צבאי או שירות לאומי ואתם מתחילים לכתוב את קורות החיים שלכם, כדאי שתכניסו את היכולות ואת הכלים שרכשתם בשירות לתוך קורות החיים.
אז איך עושים את זה נכון?

  • כללים לבניית קורות החיים: קורות החיים מורכבים ממספר פרקים עיקריים, סדר הפרקים משתנה בהתאם לרלוונטיות שלהם למשרה המבוקשת. את קורות החיים כותבים בסדר כרונולוגי הפוך (מהתאריך האחרון לראשון).
  • פרטים אישיים: הפרטים הרלוונטיים הינם בדרך כלל  שם ושם משפחה, פרטי התקשרות: דואר אלקטרוני, טלפון נייד, כתובת מגורים, ניתן לציין שנת לידה ולינק לפרופיל האישי ב- LinkedIn במידה ויש.
  • הקדמה: מומלץ להוסיף פסקה תמציתית המפרטת את היכולות שלכם ואת התחום בו הייתם רוצים להתמקד. כאמור, מקומות עבודה אינם דומים זה לזה, לכן בכל מקום עבודה תדרשו להבליט דברים שונים למשל, אם שולחים קורות חיים לעבודת אבטחה, חשוב להדגיש את העובדה ששירתם ביחידה קרבית. אם אתם מחפשים להשתלב בתחום היי טק מומלץ להדגיש את שירותכם הצבאי ביחידות המודיעין השונות.
  • השכלה: מומלץ לציין את שנת ההתחלה והסיום, מגמות הלימודים, מוסד הלימודים, סוג התעודה והצטיינות (במידה ויש). לא מעט חיילים עוברים בצבא קורסים והכשרות מקצועיות, בין אם קורסים טכנולוגיים, קורסים פיקודיים וכיוצא בזה. בדרך זו ניתן להגיע לאזרחות כאשר ישנו ניסיון ראוי בעיסוק בתחום מסוים: קורות החיים צריכים לכן לכלול פירוט של כל הקורסים וההכשרות המקצועיות מתקופת הצבא, עליהם ניתן גם כן לפרט (תכני הקורס, הגורם שהעביר אותו ועוד). זה לא מקרי לשמוע על מתכנתים ביחידת ממר”ם בצבא שהצליחו למצוא עבודה מכניסה ישר עם השחרור שלהם מצה”ל, אפילו ללא לימודים אקדמיים: הניסיון הצבאי שווה הרבה מאד בשוק התעסוקה.
  • ניסיון תעסוקתי: אם עבדתם במספר מקומות עבודה עד כה, לפני השירות או אחריו, יש לציין רק את האחרונים וכמובן שלא חייבים לציין כל מקום עבודה אפשרי ובטח לא כאלו שמשך ההעסקה בהם עמד על ימים ספורים. כאמור, למרבית החיילים המשוחררים אין נסיון תעסוקתי עשיר והמעסיקים יודעים זאת. הסוד טמון בפירוט הכישורים האישיים והידע שצברתם עד כה אשר רלוונטיים למשרה המבוקשת.
  • שירות צבאי / לאומי: תרגמו את הניסיון הצבאי ליכולות באזרחות. חשוב לזכור, שלרוב הדברים שביצעתם בתור חיילים יש תרגום באזרחות, לא רק בתחום הביטחון והאבטחה. אם פיקדתם על חיילים יש לכם ודאי יכולות ריכוז והדרכה שיכולים לשמש אתכם הן בתפקידים חינוכיים והן במשרות ניהוליות. כשאתם כותב את קורות החיים נסו לא להשתמש בסלנג צבאי. כלומר, במקום לכתוב: מ"כ בחטיבה 1, כיתבט מפקד כיתה בגולני. קורות החיים צריכים להיות מובנים גם למי שמחוץ לצבא.
  • פעילות חברתית / התנדבותית: יש לציין פעילות חברתית בה לקחתם חלק. עליכם לפרט את שנת תחילת הפעילות ושנת סיומה ולציין מה היא כללה. כל ניסיון עסקי- היא ניסיון חשוב! הדגשת ההישגים, הנקודות, שבהן הייתם צריכים לקבל החלטות, ירידה לפרטים, ועוד, יכולים להישזר כחוט השני בקורות החיים שלכם, וליצור את הרושם הנכון.
  • כישורים: ציינו את השפות שאתם יודעים, כולל רמת הבקיאות בהן (דיבור, כתיבה וקריאה), רמת ההיכרות עם תוכנות מסוימות הרלוונטיות למשרה וכמובן מיומנויות אישיות אותן כדאי לציין. המפתח פה הוא לא להגזים ולנפח! מעסיקים מודעים לזה שחיילים משוחררים לא תמיד מגיעים עם ניסיון משוק העבודה וזה בסדר גם אם אין מה לרשום בשדה הזה.
  • עיצוב: דף קורות החיים צריכים להיות נקיים, מעוצבים, מזמינים וקלים לקריאה ובאורך של עמוד. חשוב להקפיד על הגהה, תמציתיות ובהירות.

כתיבת קורות חיים לאחר שחרור מהצבא הוא הצעד הראשון להשתלב במגזר האזרחי ולחזור להיות אזרחים ולא חיילים.

חשוב להראות בקורות החיים כמה אתם בעלי רצון ופוטנציאל גבוה ללמוד ולהצליח וכמה מוטיבציה יש לכם, את הרצון להשקיע, ללמודד ולהתקדם. הרבה מעסיקים אוהבים לקבל צעירים עם פוטנציאל גבוה ובעלי יכולות ותשוקה להשקיע ולהתקדם, לכן העבירו אליהם את המסר הזה בצורה הכי טובה דרך קורות החיים שלכם.


אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!