קורות חיים לדוגמא - מתמחה במשפטים

קורות חיים לדוגמא של מתמחה במשפטים, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של מתמחה במשפטים, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%AA%D7%9E%D7%97%D7%94-%D7%91%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9D.jpg
דירוג ממוצע: 4.6 (101 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%AA%D7%9E%D7%97%D7%94-%D7%91%D7%9E%D7%A9%D7%A4%D7%98%D7%99%D7%9D.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור מתמחים במשפטים, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


מתמחים במשפטים הם בוגרים טריים במסלול ללימודי תואר ראשון במשפטים, הנמצאים בשלב ההתמחות במשרד עורכי דין. שלב זה הוא אחד משלושת השלבים ההכרחיים אותם יש לעבור על מנת לקבל רישיון עריכת דין בישראל. תקופת ההתמחות מתחילה עם סיום התואר. בחירת תחום ההתמחות נתונה לשיקול הסטודנטים, בהתאם לתחום המשפטי בו הם בוחרים להתמחות. בין תחומי ההתמחות של עורכי הדין בישראל: מסחרי, פלילי, אזרחי, בינלאומי, מקרקעין ועוד. על מנת לקבל את הרישיון לעריכת דין, בתום שנת התמחות יש לעבור מבחן חיצוני של לשכת עורכי הדין.

תקופת ההתמחות בלימודי משפטים נמשכת כשנה והיא כרוכה בהשקעה, הגדלת ראש, נכונות לשעות עבודה ארוכות בידיעה שהשכר הוא נמוך. המשרד בו תתמחו, ייבחר כבר בשנתכם השנייה ללימודים. ההתמחות במשפטים בעצם מייצגת את הפן היישומי של כל הידע אשר הצטבר עד כה. ההתמחות מתחילה בשני תאריכים בשנה, מרץ וספטמבר, אשר מותאמים לתאריכי סיום התואר.

משרדי עורכי דין עומדים על פורמליות, נאותות ומסורת, וקורות החיים שלכם צריכים לשקף את כל העקרונות הללו.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

עורכי דין חייבים להיות מצוינים במילים וההקדמה היא ההזדמנות הטובה ביותר שלכם להראות את המיומנות הזו. ההקדמה נותנת לכם הזדמנות להדהים את המגייסים והמעסיקים. למרות שהיא נמצאת בראש קורות החיים שלכם, אתם יכולים לחשוב עליה כאל פסקת סיכום: אתם רוצים להבליט את נקודות השיא של הקריירה שלכם ולהזריק למסמך התמציתי ברובו קצת אישיות שתשאיר את הקוראים לרצות עוד.

אספו את הראיות שלכם ובחרו את דוגמאות העבודה שהן הטיעון הטוב ביותר מדוע אתם האנשים לתפקיד. יש לכם שניים עד שלושה משפטים לשכנע מגייסים ומעסיקים עתידיים. הוסיפו קצת אישיות על ידי שימוש בשפה תיאורית חזקה.

מתמחים חדשים חייבים לא רק להציג הישגים, אלא גם להתאים מאוד לתרבות הארגונית. קחו זאת בחשבון והתאימו את ההקדמה שלכם בהתאם לכך.

  • ניסיון תעסוקתי:

אחרי מציאת מקום התמחות מתאים, מתחילים לגשת לראיונות קבלה. הפנייה אל המשרד צריכה לכלול הגשה של קורות חיים, בהם רצוי לשקף באופן המקיף ביותר את ההישגים הלימודיים, הניסיון הרלוונטי שנצבר במהלך התואר וכן פעילות משפטית או חברתית משמעותית ורלוונטית לעניין. אפשר לצרף גם המלצות ממעסיקים קודמים.

אתם נמצאים בתחילת הדרך שלכם בעולם המשפטי וזה בסדר גמור..! כולם התחילו מאותה הנקודה.

אם אין לכם היסטוריה בעבודה בתחום המשפטי, הסתכלו מקרוב על ניסיון העבודה שיש לכם ותארו כיצד ניסיון העבר שלכם עיצב אתכם לקריירה של מתמחים. כל עבודה היא מכובדת, וכמעט כל עבודה אולי עזרה להכין אתכם לקריירה הזו. שקלו באילו כישורים ניתנים להעברה השתמשתם בכל עבודה שהייתה לכם. מתמחים צריכים להיות קפדניים, בעלי מוטיבציה, מאורגנות ומכוונות עצמית. הקדישו מחשבה לאופן שבו משרות העבר שלכם מראות שיש לכם את התכונות הללו, וציינו זאת בקורות החיים שלכם.

אם אתם יוצאים לשוק העבודה בפעם הראשונה, שקלו כל עבודת התנדבות או תפקידי אחריות ללא שכר שמילאתם.

  • כישורים:

למראיינים אין הרבה זמן לקרוא את קורות החיים שלכם, אז הם עשויים לדלג ישר לסעיף הכישורים שלכם כדי לראות אם יש לכם את מה שהם מחפשים. וודאו שאתם עושים זאת על ידי התאמת הכישורים והתכונות בדרישות המשרה לסעיף זה. כמובן, אתם צריכים להיות כנים ולפרט רק כישורים שיש לכם, אבל לוודא שאתם לא משמיטים שום דבר שחשוב למעסיקים הפוטנציאליים שלכם.

תחום המשפטים מורכב מתחומי התמקצעות רבים. למשרדים יש אוריינטציות לענפים שונים, ניתן לעבוד במגזר הפרטי או הציבורי וכו'. חשוב שתבנו את קורות החיים בהתאם להתמחות אליה אתם פונים, ושימו דגש מיוחד לכלול כישורים רלוונטיים לתחומי ההתמחות הנחוצים. כמו כן, תארו מיומנויות רלוונטיות שרכשתם מתחומים אחרים, אותן אפשר ליישם בתחום זה. חשוב שבקריאה זריזה של קורות החיים שלכם המעסיק לא יתהה מדוע פניתם אליו, אלא יבין את הגורמים שהופכים אתכם למועמדים מתאימים.

אנשים בתחום המשפטי צריכים שילוב של ידע מעמיק בתחום המשפטי שלהם והבנה של הטבע האנושי, לכן רשימת התכונות שלכם צריכה לקחת בחשבון כישורים קשים ורכים כאחד. כל דבר שדורש מומחיות פרגמטית או קשור למשימה ספציפית הוא מיומנות קשה.

הכישורים הרכים שלכם מעט מעורפלים, אך לרוב לא פחות חשובים. הם מגדירים את האינטראקציות הבינאישיות שלכם, ההתמודדות עם לקוחות ועמיתים לעבודה, משמעת עצמית וכן הלאה. אתם יכולים לבחור להדגיש את אלה כתכונות אישיות בסעיף ההקדמה שלכם, כל עוד אתם לא חוזרים על עצמכם. מה שחשוב הוא לא לשכוח להראות את הצד האנושי שלכם אפילו במעט.

  • השכלה:

מיותר לציין שעבודה בתחום עריכת הדין מיועדת לאלו שרכשו השכלה אקדמית בתחום המשפטים, שם למדו את ערכי הבסיס של המקצוע והחלו להתמקצע בתחום מסוים. השתדלו להציג את עצמכם באופן החיובי ביותר בקורות החיים שלכם. אם הצטיינתם או זכיתם בציון לשבח, הדגישו זאת. כאשר אתם מפרטים על אודות התואר שלכם ציינו אם למדתם מקצוע נוסף למשפטים, כמו למשל פסיכולוגיה או מדעי המדינה, במיוחד אם מקצוע נוסף זה רלוונטי למשרה אליה אתם ניגשים. תחום המשפטים הוא תחום תחרותי ואתם רוצים כל יתרון שתוכלו להשיג.

מאחר ואתם באים כמעט ללא ניסיון תעסוקתי בתחום, עליכם להבליט את סעיף ההשכלה שלכם ולפרט נקודות משמעותיות בשנים האקדמיות שלכם. אל תסתפקו בשורת אינפורמציה תכליתית, ההשכלה צריכה לתפוס חלק משמעותי מקורות החיים שלכם.

הרחיבו במה התעמקתם והתעניינתם בלימודים באופן ספציפי ובמה אתם בקיאים במיוחד (מיסוי מקרקעין, תכנון ובנייה, התחדשות עירונית, יזמות נדל”ן, פירוק שיתוף ועוד). ציינו האם במהלך הלימודים נדרשתם לייצג לקוחות בערכאות (ליטיגציה), האם ערכתם חוזים, האם הייתם שותפים להליכי גישור ובוררות וכדומה.

  • עיצוב:

העיצוב של קורות החיים שלכם חשוב כמעט כמו התוכן עצמו. קורות החיים שלכם היא למעשה ההזדמנות הראשונה שיש לחברות לראות כיצד אתם מציגים את עצמכם. כעורכי דין לעתיד, תיפגשו עם לקוחות שצריכים לסמוך עליכם ועל ההתנהלות המקצועית שלכם.

מעסיקים עסוקים מחפשים סיבות לדפדף קורות חיים, אז אל תתנו להם את הצ'אנס עם עיצוב רע, עמוס או מרושל. הכלל הראשון: שמרו עליהם קריאים. ללא גופנים מהודרים, צבעים בהירים או אלמנטים עיצוביים המסיחים את הדעת יתר על המידה. מגייסים ומעסיקים סורקים קורות חיים ומחפשים במהירות מידע רלוונטי. עבור מתמחים מתחילים זו יכולה להיות האוניברסיטה בה קיבלתם את התואר במשפטים, פרטי הקשר שלכם או כל המלצה שקיבלתם.

הגהה ועריכה הם החלק החשוב ביותר אליו אתם צריכים לשים לב! מעסיקים רוצים קורות חיים מקצועיים ומלוטשים כמו פסק דין כתוב כהלכה. הקפידו לערוך היטב את קורות החיים שלכם, לחפש שגיאות כתיב או דקדוק. וודא גם שהעיצוב שלכם עקבי. לדוגמא, הקפידו להשתמש באותו סגנון של נקודות תבליט לאורך קורות החיים שלכם ובאותו גודל גופן עבור כל כותרות הסעיפים.

העובדה שאתם מקצוענים בתחום המשפטים לא אומר שאתם אשפים לעיצוב גרפי. אפילו המומחים זקוקים לעיתים למעט עזרה – ולכן עיצבנו עבורכם סדרה של תבניות עיצוב לקורות חיים שיעזרו לכם להשיג לכם בדיוק את העבודה אותה אתם מחפשים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

אחרי סיום לימודי המשפטים, מגיע שלב מהותי וקריטי נוסף בדרך לבניית הקריירה כעורכי דין, והוא ההתמחות במשפטים. ההתמחות, או הסטאז', הם שלב שעיקרו תרגול מעשי של הכלים שנלמדים במהלך התואר שכן במהלך ההתמחות מתנסים באופן מעשי, בשטח, בעקרונות המשפט תוך עבודה עם לקוחות ועורכי דין מנוסים.

יש לא מעט שאלות בדרך לבחירת ההתמחות, ונקודות שחשוב להביא בחשבון, כדי למצוא התמחות מתאימה ככל שניתן לצרכים האישיים ולשאיפות לעתיד. בחירה זו היא אישית ומשתנה מסטודנט לסטודנט, כך שכדי לבצע אותה בהצלחה חשוב להבהיר את השיקולים האישיים ולערוך סוג של חשבון נפש אישי, כדי להציב מטרות ברורות. צעד נוסף שחשוב לבצע לפני שבוחרים התמחות הוא להבין לעומק את אופן הביצוע והקריטריונים המרכיבים את ההתמחות, וכך לבצע תחקיר מתאים כדי להגיע לרגע הבחירה מוכנים.

הבחירה הכללית היא בין התמחות במגזר הציבורי או הפרטי, כאשר המגזר הציבורי כולל את רשויות המדינה, הכנסת, מוסדות ציבוריים והרשות השופטת. התמחות במגזר הפרטי כוללת התמחות במחלקות משפטיות בחברות. התמחות במשפטים ניתן ליישם על ידי כניסה למשרד עורכי-דין גדול ורב מחלקות בתחומים השונים, או על ידי כניסה למשרד המתמחה בנישה מסוימת. כאמור, כבר בשנה השנייה, אתם צריכים לשאול את עצמכם באיזה תחום תרצו להתמחות ובאיזה מגזר ומשרד.
חשוב לזכור שתקופת ההתמחות היא פרק זמן לא פשוט בחיים של סטודנטים למשפטים ועורכי דין לעתיד. היא מלווה בעבודה אינטנסיבית, בשעות ארוכות במיוחד, בשכר שאיננו גבוה ברוב המקרים וכן בהשקעה ואחריות רבה שנדרשת מהמתמחים. עם זאת, זוהי גם תקופה של למידה רבה ושל עיסוק משפטי מגוון מאוד, שתורם רבות להמשך הדרך, שכן הוא משמש גשר לשוק העבודה ותחילת הקריירה בעולם המשפטים.

בכדי שתמצאו את המשרד בו תתמחו, התהליך אפשרי דרך מכרים, או באמצעות פנייה יזומה או דרך לוחות דרושים של משרות, דרך חברות כוח והשמה ועוד. כשאתם פונים לאותם משרדים, קורות החיים שלכם צריכים לכלול כמה שיותר ניסיון רלוונטי כמו השתתפות בסדנאות וקורסים מיוחדים בתחום, התנדבויות למיניהן ואנגלית ברמה גבוהה. יש להוסיף מכתב נלווה שמסביר מדוע אתם רוצים להתמחות באותו המשרד וכמו כן יש לצרף גיליון ציונים והמלצות ממעסיקים קודמים.
במהלך ראיונות הקבלה, המראיינים שמים דגש על רקע וידע משפטי, אך גם על הפן האישי שהמועמדים מביאים עמם. לשאלות המשפטיות שנשאלות אין בהכרח תשובות נכונות או לא נכונות, ניתן לומר שהמראיינים מחפשים מועמדים שמתאפיינים במחשבה יצירתית ופתוחה, כאשר הם נמדדים בדפוסי החשיבה והניתוח ולאו דווקא בידע הקודם במשפט. כאשר המראיינים שואלים לגבי שאיפות לעתיד, הם מנסים להבחין אם למועמדים יש פוטנציאל עתידי להשתלבות בתחום הספציפי שלהם.

בתור התחלה, התמחות במשרד עורכי דין תדרוש מכם להכין ולערוך מסמכים משפטיים שונים. במהלך ההתמחות, תדרשו לבצע שליחויות לבית המשפט, שגם מהן לומדים על מהות התפקיד. תקופת ההתמחות תסייע לכם להבין יותר לעומק את החומר הנלמד, לראות איך קורים הדברים בשטח ובכך ללמוד לבחינות הלשכה. התמחות על הצד הטוב ביותר תעזור לכם לזכות בהערכה, שאולי תוביל להמשך עבודה באותו המשרד בו התמחיתם.

לאחר תום ההתמחות, על המתמחים לגשת למבחני לשכת עורכי הדין (מבחני לשכה). בין סיום ההתמחות לבין מועדי הבחינות יש פרק זמן של מספר חודשים, אותם אפשר להקדיש להכנה אינטנסיבית למבחנים. ישנם שני סוגי מבחנים - בחינות בכתב ומבחנים בעל פה. במידה ותסיימו בהצלחה את שתי הבחינות, השלב הבא הוא לשלם את אגרת הרישום ללשכת עורכי הדין ולאחר מכן תהיו זכאים לקבל את רישיון עריכת הדין ולהצטרף למאגר עורכי הדין בישראל.


אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!