קורות חיים לדוגמא - מרצה

קורות חיים לדוגמא של מרצה, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של מרצה, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%A8%D7%A6%D7%94.jpg
דירוג ממוצע: 4.7 (42 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%A8%D7%A6%D7%94.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור מרצים, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


מרצה הינו אדם המעביר ידע לתלמידים באופן פרונטלי. כאשר מדובר במוסדות להשכלה גבוהה, כלומר אוניברסיטאות או מכללות, מדובר בתפקיד מאתגר ובעל יוקרה, אשר ככל שהאדם הממלא אותו צובר ותק רב יותר, כך הוא הופך גם מתוגמל יותר כלכלית.

מרצים הם מומחים בתחומם. הם מפתחים, מארגנים ומיישמים תכנית לימודים משמעותית לקורסים ברמות אוניברסיטאיות שונות. אבל זו רק ההתחלה. מרצים באוניברסיטאות או מכללות מעצבים משימות שעוזרות לסטודנטים לתפוס ביעילות את תוכן הקורס ומשמשים כמנטורים לאלה השואפים להתאמן בתחום. בנוסף, לרוב מצופה ממרצים להמשיך ולבצע מחקר בתחומם ולפרסם עוד מאמרים וידע עיוני.

קורות חיים של מרצים חייבים לחנך במהירות אחרים על הכישורים שלהם. כדי להעמיד את עצמכם בפני ועדת הגיוס, קורות החיים שלכם, שככל הנראה יכלול רשימה של הפרסומים שלכם, חייבים להיות מחושבים היטב כמו הסילבוסים שלכם.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

בדיוק כמו שהתחלה חזקה נותנת את הטון להמשך השיעור, הקדמה חזקה (המכונה גם פרופיל) תסחוף את הקוראים לאורך שאר קורות החיים שלכם. כלומר, המעסיקים צריכים להיות מסוגלים להרגיש את האישיות שלכם, הניסיון הקודם והכישורים שלכם עם מספיק פרטים כדי לגרום להם לרצות להמשיך לקרוא עוד.

ההקדמה שלכם היא תיאור קצר של מי אתם, מה השגתם ולאן הקריירה שלכם מובילה אתכם. בשניים עד שלושה משפטים עליכם להדגיש את הערך הייחודי שלכם ומה ביכולתכם לתרום למוסד החינוך העתידי בו תעבדו. עליכם לתאר את האיכות המקצועית שלכם ולהביא מידע שאולי לא מופיע בסעיפים אחרים בקורות החיים שלכם כמו הגישה והפילוסופיה שלכם.

שימו לב שקורות החיים בנויים לרוב על רשימות סעיפים עם מעט מקום למשפטים בצורה חופשית. ההקדמה היא הסעיף החריג היחיד בו ניתן לצאת מהמסגרת, לכן היא עשויה להיות מקום טוב לכתיבה יצירתית קצרה. המהמורת שיש להימנע כאן היא הסברים ארוכים. שקלו כל מילה בביקורתיות, מכיוון שיש לכם מעט מקום נצלו אותו היטב. השתמשו בפעלים חזקים המתארים משימות או הישגים קונקרטיים ושמות תואר רבי עוצמה שיתארו אתכם בצורה המיטבית ביותר.

  • ניסיון תעסוקתי:

סעיף הניסיון התעסוקתי הוא הליבה של קורות החיים שלכם, הוא החלק שקושר הכל יחד. וודאו שזה הסעיף החזק והמפורט שיש לכם. הדגשה נכונה של הניסיון המקצועי שלכם היא חלק חיוני בכתיבת קורות חיים חזקים של מרצים. האדם שקורא את קורות החיים שלכם יבדוק ככל הנראה את הניסיון המקצועי שלכם כדי לוודא שאתה כשירים לתפקיד, ולכן אתם רוצה לתת לו מידע רב ככל האפשר. בנוסף לתפקידי הוראה שמילאתם, עליכם להסביר מה הייתה האחריות שלכם.

כדי להגיע לתפקיד מרצה אין צורך ללמוד בתכנית הכשרה ייעודית שכן אין מסלול לימודים מסוים להכשרה של מרצים באקדמיה. המעוניינים להיות מרצים צריכים ללמוד לתארים מתקדמים בתחום הלימוד שלהם ולצבור ניסיון מעשי רב במחקר ובהוראה. כאן זה המקום לפרט על קורסים שלימדתם ובאילו מוסדות אקדמיים עברתם.

עדיף לכתוב את קורות החיים שלכם בסדר כרונולוגי הפוך עם החוויות האחרונות שלכם תחילה. עבדו לאחור עד שיהיו לכם 3-4 דוגמאות רלוונטיות. אם יש לכם מספיק ניסיון בחינוך, עדיף להשמיט חוויות לא קשורות לחלוטין, אלא אם כן הן מוכיחות ידע בנושא מסוים שאתם מתכננים ללמד.

אם אין לכם ניסיון בהוראה או עמידה מול קהל, ייתכן שתוכלו גם להפגין את המומחיות שלכם בתחום הקשור לאחד מתחומי הנושא שאתם תלמדו. כך או כך, חשוב להתאים את קורות החיים שלכם לתיאור המשרה של התפקיד אליו אתם מגישים מועמדות על ידי הדגמה כיצד חוויות העבודה הקודמות שלכם טיפחו את הכישורים הדרושים כדי להיות מרצים מצוינים.

  • כישורים:

בעוד שחינוך עוסק בידע, הוראה עוסקת במיומנות. כל מי שבילה יום בכיתה יכול לומר לכם שהפרופסור המלומד ביותר לא תמיד הוא המורה הטוב ביותר. מאחר שהידע והיכולת להקנות אותו הם שני תהליכים שונים. המציאות של הוראה היא שמיומנויות ניהול הכיתה שלכם יהיו חשובות לא פחות מיכולות ההוראה שלכם.

כשאתם כותבים את סעיף הכישורים שלכם, אתה כנראה תתמקדו בעיקר במיומנויות רכות - אותן תכונות מולדות שהופכות אתכם למורים יעילים שהסטודנטים מכבדים. עבודתם של מרצים היא מאתגרת ודורשת מהם השקעה רבה והתמדה כדי להגיע לתפקידים הבכירים בעולם האקדמיה. כדי להיות מרצים טובים במיוחד, עליכם להיות בעלי כריזמה וביטחון, לדעת לעמוד מול קהל סטודנטים וכמו כן להעביר את החומר הלימודי בצורה סוחפת ועניינית.

אבל זה לא רעיון רע לזרוק גם כמה כישורים קשים. מיומנויות קשות הן יכולות הסובבות סביב ידע ספציפי, תוכנות מחשב ומשימות פרגמטיות. כיום מוסדות אקדמיים משתמשים במערכות לימוד מקוונות על מנת להעלות חומרים לימודיים, מבחנים לדוגמא, להגיש מטלות בית, ואף להיבחן מהבית. כללו בסעיף זה את כל המיומנויות הטכנולוגיות בהן אתם שולטים.

בנוסף, תחת סעיף הכישורים לא מזיק גם לציין שליטה בשפות שאינכם דוברים אלא רק קוראים וכותבים לצורך אקדמי (למשל צרפתית, גרמנית, לטינית).

  • השכלה:

כדי לקבל משרה של מרצה באוניברסיטה יש לסיים את לימודי התואר הראשון בפקולטה הרלוונטית בציונים גבוהים, עדיף בהצטיינות. לאחר מכן חשוב, אם כי לא הכרחי, להתקבל לעבודה כמתרגל באוניברסיטה. השלב הבא הוא לימודי תואר שני ודוקטורט תוך כדי לימוד סטודנטים במסגרת אחד הקורסים.

סעיף זה הוא המקום לפרט את כל ההכשרות האקדמיות שצברתם במרוצת השנים. עליכם לפרט את סוג ושם המוסד האקדמי, שנים ותחום הלימודים. כמובן שאם יש לכם ממוצע ציונים גבוהה במיוחד ותעודת הצטיינות זה המקום לציין זאת.

בשונה מכל פורמט קורות חיים אחר, במקרה של מרצה מומלץ להקצות סעיפים נפרדים לפרסומים (בכתבי עת ומגזינים אקדמאיים), מלגות, פרסים וכדומה.

  • עיצוב:

זה דבר אחד להגיד שאתם מרצים מאורגנים היטב, אך זה דבר אחר להראות את זה. אחת הדרכים הקלות ביותר לשים קצת משקל מאחורי המילים שלכם היא באמצעות פריסה ועיצוב קורות החיים שלכם.

תבנית מוצלחת לקורות החיים היא כמו לוח מאורגן היטב העוזר להדגים לסטודנטים את כוונתכם. תבנית איכותית שקולעת בדיוק בנקודה הנכונה בכל הנוגע למקצועיות ולסגנון היא הדרך הטובה ביותר לתת לעצמכם הזדמנות לזכות בתפקיד המרצה הנחשק.
בתחום החינוך, תרצו לשמור על קורות החיים פשוטים. בעוד שצבע ייחודי אחד עשוי להיות בחירה מעניינת, עדיף לשמור על תחושה של עיצוב נקי, ללא אייקונים ותמונות מיותרות. בחרו תבנית פשוטה ונקייה שנותנת תחושה מתאימה להגדרה של אקדמיה, אך עם אלמנטים המראים על יצירתיות, תכונה רצויה אצל מרצים. בעת בחירת התבנית המתאימה לכם, הקפידו לקחת בחשבון את התרבות של כל מוסד אליו אתם פונים.

הגהה ועריכה הם החלק החשוב ביותר אליו אתם צריכים לשים לב! מעסיקים רוצים קורות חיים מקצועיים ומלוטשים. הקפידו לערוך היטב את קורות החיים שלכם, לחפש שגיאות כתיב או דקדוק. וודא גם שהעיצוב שלכם עקבי. לדוגמא, הקפידו להשתמש באותו סגנון של נקודות תבליט לאורך קורות החיים שלכם ובאותו גודל גופן עבור כל כותרות הסעיפים.

כמובן שאין צורך להתחיל הכל מאפס, בחירה באחת התבניות שלנו תשיג לכם בדיוק את התוצאה שאתם מחפשים ותייצר לכם קורות חיים מעולים שאין ספק שיבלטו מעל המתחרים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

רבים ממי שנמשכים למחקר האקדמי חולמים להתקדם לתפקידי מרצים. הדרך אל כס המרצה היא ממושכת ולא פשוטה, אך בסיומה ניתן להגיע לתפקידים שיש בהם אתגר רב, סיפוק אינטלקטואלי וכן משכורות גבוהות למדיי.

עבודתם של מרצים היא מאתגרת ודורשת מהם השקעה רבה והתמדה כדי להגיע לתפקידים הבכירים בעולם האקדמיה. כדי להיות מרצים טובים במיוחד, עליהם להיות בעלי כריזמה וביטחון, לדעת לעמוד מול קהל סטודנטים וכמו כן לבחור בתחום מחקר ייחודי ומעניין, כזה שיסחוף אחריו סטודנטים ובמקביל יתקבל לכתבי עת מובילים בארץ ובעולם וכך יקדם את מעמדו של המרצה. 
בדרך כלל, מרצים באקדמיה הם בעלי תואר שלישי (דוקטורט) שיש ברשותם רקע עשיר בהוראה ופרסומים בכתבי עת מובילים של מאמרים פרי עטם. פן נוסף שחיוני לתנאי קבלה של מרצים הוא המלצות שאותן מקבלים מגורמים אקדמיים כגון מרצים וחוקרים שליוו את תהליך המחקר לדוקטורט ולתזה.

תפקידי מרצים באקדמיה מציעים לא מעט יתרונות, כגון חופש בבחירה של הנושאים בהם מתמקדים במחקר ובהוראה, יצירתיות ואתגר אינטלקטואלי וכן הכרה בעולם האקדמי ובתעשייה על הישגים ופריצות דרך במחקר. סיבות אלה וגם גורמים נוספים מושכים מדי שנה לא מעט אקדמאים להמשיך במסלולים מחקריים, מתוך שאיפה להשתלב במשרות מרצים במוסדות השונים ולהתחיל במסלול הארוך אך המספק של הוראה ומחקר באקדמיה

לכתוב קורות חיים למרצה זו לא משימה פשוטה. משרת מרצה יכולה להיות בכמה אפיקים, החל ממרצים מקצועיים במכללות ומוסדות שאינם אקדמיים (ובהם המרצים הם בעיקר בעלי ניסיון בתחום) וכלה בתקנים למרצים במוסדות להשכלה גבוהה (מכללות ואוניברסיטאות).
כתיבת קורות חיים למרצה צריכה לשלב ידע לצד תכונות כמו עמידה מול קהל, פיתוח מערכי שיעור ועוד. כמובן שרצוי להרחיב אודות השכלה, כולל פירוט על תזות, תחומי התמחות ונושאי מחקר. כשאתם כותבים קורות חיים למרצה, תחת ניסיון תעסוקתי פרטו על קורסים שלימדתם ובאלו מוסדות. אפשר אפילו לצרף סילבוסים. אם יש לכם ניסיון תעסוקתי בתעשייה עצמה (פרקטיקה), מדובר ביתרון משמעותי!


אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!