קורות חיים לדוגמא - מרפא בעיסוק

קורות חיים לדוגמא של מרפא בעיסוק, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של מרפא בעיסוק, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%A8%D7%A4%D7%90-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A7.jpg
דירוג ממוצע: 4.7 (51 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%A8%D7%A4%D7%90-%D7%91%D7%A2%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A7.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור מרפאים בעיסוק, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


מרגישים שהייעוד שלכם הוא לעזור לאחרים? ריפוי בעיסוק נועד לסייע למטופלים הסובלים מהפרעות שונות להגיע לתפקוד אופטימלי, להשתלב בחברה ולשפר את איכות חייהם ורווחתם האישית.

ריפוי בעיסוק הוא מקצוע בתחום הבריאות,שמטרתו להקנות כלים ומיומנויות לאנשים על מנת לאפשר להם לעסוק בפעילויות היומיומיות. הטיפול מסייע במתיחת הגבולות ושכלול הכישורים על אף מכשולים ומגבלות בתפקוד הגופני או הנפשי. מדובר בעבודת תרפיה המשלבת בין הנאה לשיקום. פעילויות יצירה, משחקים, תרגולים, אתגרים קוגניטיביים בהתאמה אישית לצרכי המטופל.

מרפאים בעיסוק מטפלים הן בילדים והן במבוגרים. העבודה מתבצעת במסגרות חינוכיות וטיפולים שונות כמו מכון לריפוי ועיסוק, גנים ובתי ספר, בתי חולים. ניתן להתמחות בתחומים שונים תחת ריפוי בעיסוק כמו ריפוי בעיסוק התפתחותי לתינוקות וילדים, ריפוי בעיסוק פיזיקלי כטיפול במגבלות פיזיות, ריפוי בעיסוק לאוכלוסיית הגיל השלישי וטיפול לפגועי נפש למשל, לאחר גמילה מהתמכרות או לאנשים שעברו אירוע טראומטי.

קורות חיים מנצחים של מרפאים בעיסוק צריכים להיות בעלי איזון נכון בין יכולות טכניות וכישורים בין אישיים. בנוסף לידע הספציפי באנטומיה ופיזיולוגיה שעליכם לדעת כדי לבצע את עבודתכם, אתם תעבדו בשיתוף פעולה הדוק עם אנשים שאולי לא מרגישים במיטבם. אם כך סביר להניח שאתם עובדים אכפתיים ואמפתיים שיודעים להקשיב למטופלים שלכם.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

ההקדמה או הפרופיל שלכם עונה על השאלות "מי אתם כמרפאים בעיסוק?" ו"מה השגתם?".

אתם יותר מסיכום ההיסטוריה התעסוקתית שלכם. לכן סעיף ההקדמה שלכם כל כך חשוב. הוא מספר למעסיקים קצת על הפילוסופיה שלכם בהתנהלות מול מטופלים ועל כך מדגיש את ההישגים הגדולים ביותר שלכם. בתחום זה, מי אתם חשוב לא פחות מהידע בו אתם מחזיקים, מכיוון שאתה מתמודדים עם אנשים במצבם הפגיע ביותר.

בנוסף, חשבו "איך תשתלבו בצוות ומה תביאו?" סעיף הניסיון התעסוקתי שלכם יקר מפז, אבל לא תעבדו בחלל ריק, לכן מעסיקים פוטנציאליים ירצו לדעת איך תשתלבו בצוות.

למעשה, ההקדמה נוטה להיות ההזדמנות היחידה שלכם להוסיף אישיות למה שאחרת יפעל לפי פורמט קפדני של רשימת סעיפים. כאן, יש לכם שלושה עד חמישה משפטים להראות את ההישגים המקצועיים שלכם ואת הסגנון שלכם. זה המקום היחיד בקורות החיים שבו האישיות שלכם יכולה לזרוח.

  • ניסיון תעסוקתי:

בדרך כלל הניסיון הקודם של המועמדים הוא מידע בעל ערך רב עבור המעסיק, ואת רוב הנתונים שהוא צריך כדי לשקול את התאמתם לתפקיד הוא שואב מחלק זה בקורות חיים שלהם. לכן כדאי להשקיע בכתיבתו ולספק למעסיק כמה שיותר מידע רלוונטי בצורה ממוקדת ובניסוח תמציתי. לגבי כל עבודה קודמת שהייתה לכם כתבו היכן עבדתם, באיזו מסגרת מדובר (קופת חולים, מרפאה פרטית, מוסד שיקומי, עמותה וכו') ומה עשיתם בפועל בעבודתכם. לדוגמה תוכלו לכתוב שעסקתם באבחון, טיפול, ייעוץ והדרכה ועוד.

סעיף ניסיון העבודה שלכם צריך להיות מדריך שלב אחר שלב כיצד הגעתם להצלחה שיש לכם כעת. רשמו את ההישגים המרשימים ביותר שלכם מתחת לכל תפקיד. השתמשו בנתונים ובפרטים כדי להדגיש את ההצלחות שלכם ולהראות את הכישורים שבהם השתמשתם כדי להשיג אותם.

בנוסף, כידוע ריפוי בעיסוק נדרש למגוון גילאים ואוכלוסיות, לכן חשוב לכתוב בקורות חיים לריפוי בעיסוק גם עם אילו אוכלוסיות עבדתם ובאילו גילאים, שכן אופי העבודה של מרפא בעיסוק בילדים עשוי להיות שונה במידה מסוימת מאופי עבודתו של מרפא בעיסוק של בני הגיל השלישי למשל. אם אתם מעוניינים במשרה שכוללת עבודה עם אוכלוסיה שכבר עבדתם איתה בעבר, המעסיק יתרשם שאתם מגיעים עם הידע והניסיון המתאימים וזה יכול להיות יתרון גדול עבורם ולהגדיל את הסיכויים שתזומנו לראיון עבודה.

אם עדיין לא צברתם ניסיון תעסוקתי היעזרו בלימודים כדי להציג את הכישורים שלכם בקורות החיים, הרחיבו לגבי ההתנסות המעשית שרכשתם במסגרתו. אם יש לכם ניסיון מתחומי טיפול נוספים שווה לציין זאת גם, אפילו אם לא מדובר בריפוי בעיסוק. הכישורים התקשורתיים הנחוצים למקצועות הטיפול דומים.

  • כישורים:

בסעיף זה, עליכם להציג את התכונות המובילות שלכם ולצמצם את כל היכולות שלכם רק לאלו הרלוונטיות ביותר לתיאור התפקיד. בתור מרפאים בעיסוק, תזדקקו לשילוב טוב של מיומנויות קשות ורכות. זו משימה לא קלה. עליכם לאזן את הידע שאתם מחזיקים באנטומיה, פיזיולוגיה ואפילו טכנולוגיה עם שורה שלמה של תכונות אחרות כמו אמפתיה, תשומת לב לפרטים והתמדה.

כאמור, מקצוע הריפוי בעיסוק מצריך כישורים אישיים בין אישיים מפותחים, מאחר ומדובר בעבודה בעלת אופי טיפולי, שכוללת אינטרקציה מתמדת עם אנשים. לכן כדאי לכלול בקורות החיים שלכם תכונות המאפיינות אתכם ומבטאות לדעתכם את ההתאמה שלכם לתפקיד כגון סבלנות, יחסי אנוש טובים, אמפתיה, יכולת הכלה וכו'.
בנוסף, כדאי להזכיר מיומנויות מקצועיות ובלתי מקצועיות רלוונטיות שיש לכם. בדרך כלל נהוג לכתוב באילו שפות אתם שולטים ואילו מיומנויות טכנולוגיות יש לכם (שימוש במכשור מתאים, שליטה ביישומי מחשב ועוד), אבל כמובן שכדאי לכם להוסיף כל מיומנות שתהיה רלוונטית ותוכל להעניק לכם יתרון יחסי על פני מועמדים אחרים.

התאימו את סעיף הכישורים בהתייחס לסביבה והקהל איתם אתם עובדים, מאחר וכישורים אלה עשויים להשתנות בהתאם לכך, וודאו שאתם מכוונים למשרה המדויקת שאליה אתם מגישים מועמדות. התאימו אישית את קורות החיים שלכם בכל פעם שאתם מגישים מועמדות למשרה אחרת כדי להראות למעסיקים הפוטנציאליים שלכם שאתם באמת רוצים להיות חלק מהצוות.

  • השכלה:

כתיבה מפורטת של ההשכלה הכרחית בקורות חיים למרפאים בעיסוק, שכן אם לא יוזכר בהם שיש לכם תואר אקדמי מתאים ושאתם מחזיקים בתעודת מקצוע בריפוי בעיסוק קורות החיים שלכם לא יהיו רלוונטיים לתפקיד ומועמדותכם תידחה על הסף.

עבור כל תואר אקדמי שיש לכם כתבו היכן למדתם, באילו שנים ואיזה תואר הוענק לכם בסיום הלימודים. כמו כן תמיד כדאי להוסיף קורסים ולימודי תעודה שעברתם, בעיקר אם הם מתאימים למשרה שבה אתם מעוניינים. השתדלו להציג את הרקע האקדמי שאיתו אתם מגיעים וציינו הצלחות לימודיות מיוחדות כמו למשל סיום התואר בהצטיינות או ממוצע ציונים גבוה במיוחד

מעבר לכך כאשר אתם מזכירים את ההשכלה שלכם פרטו, האם במסגרתה התנסיתם התנסות מעשית בעבודה? עברתם קורסים משמעותיים וייחודיים? אם יש לכם הכשרה או ניסיון בתחומי טיפול שונים ציינו זאת גם.

  • עיצוב:

עבור קורות חיים של מרפאים בעיסוק, תרצו למצוא את הפורמט הנכון המאזן בין סגנון ומבנה בתבנית קורות החיים שלכם. מכיוון שהתחום הרפואי הוא רשמי למדי, תרצו לוודא שהעיצוב שלכם מתאים מבחינה מקצועית. כשיש ספק, תבנית עם ערכת צבעים ניטרלית וקווים נקיים עדיין יכולה להיות מעניינת מבלי להיראות מקושקשת. מומחיות, אמינות, ומקצועיות הם האסוציאציות המרכזיות לתפקיד במקצוע רפואי זה. בואו נמחיש זאת בתבנית קורות החיים שלכם.

פורמט טוב הוא עמוד השדרה של קורות החיים שלכם ויכול למשוך את המעסיק להמשיך ולקרוא את קורות החיים שלכם ליותר מכמה שניות בודדות. העיצוב הוא למעשה הרושם הראשוני שהמעסיק מקבל מכם, הוא מדגיש לו את האופן בו אתם מציגים את הדברים ומבדילים בין עיקר לטפל.

כמובן שאין צורך להתחיל הכל מאפס, בחירה באחת התבניות שלנו תשיג לכם בדיוק את התוצאה שאתם מחפשים ותייצר לכם קורות חיים מעולים שאין ספק שיבלטו מעל המתחרים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

ריפוי בעיסוק מעניק תמיכה מעשי להעצמת אנשים ומסייע להם להתגבר על חסמים שונים ולבצע משימות שונות תוך שיפור תחושת השליטה והעצמאות בתחומי החיים השונים. משחק, יצירה, עבודה, העלאת הדימוי העצמי, שכלול כישורים חברתיים וקוגניטיביים. טיפול ריפוי בעיסוק כולל הקניית אסטרטגיות למידה, תעסוקה, פעילות לשיפור השליטה המוטורית מסוגים שונים, התמודדות עם הפרעות עיבוד סנסורי, תיאום קשר יד-עין, טיפול בעיכובים התפתחותיים שונים והכל בסביבה עוטפת ומבוקרת.

תפקידם של המרפאים בעיסוק הוא לעזור לאנשים, שבשל ליקויים גופניים, נפשיים, קוגניטיביים או מוטוריים מנועים מלבצע פעולות שגרתיות שונות, ולעזור להם לחזור ולתפקד באופן עצמאי עד כמה שאפשר. זהו מקצוע לא פשוט ויש צורך בסבלנות ויכולת הכלה, אך עבור אנשים רבים הוא מספק מאוד ואף מעורר תחושה של שליחות.

המרפאים בעיסוק מהווים חלק מצוות של אנשי מקצוע מתחומים שונים וביניהם, רופאים, פיזיותרפיסטים, פסיכולוגים, קלינאי תקשורת, מטפלים בתנועה ובמוזיקה ועוד. העוסקים בתחום הריפוי בעיסוק אחראים על אבחון ושיקום מבוגרים וילדים עם מגבלות התפתחותיות, מחלות פיזיות, וקשיים פסיכולוגיים ונפשיים. לכן על המרפאים בעיסוק להדגיש את היותם קואופרטיביים ובעל יחסי אנוש טובים, כך שיסתדרו היטב עם עמיתים. עליהם להיות ממושמעים ומסגרתיים, כדי להתנהל בהתאם למקובל במסגרות בהן הם עובדים, שהן לא פעם מסגרות היררכיות ובעלי חוקים ברורים ונוקשים כגון בתי חולים. המרפאים בעיסוק צריכים לדעת לכבד את אלו הנמצאים מעליהם בהיררכיה הארגונית.

קורות חיים של מרפאים בעיסוק צריכים לשדר מקצועיות, בסיס תיאורטי יציב וניסיון תעסוקתי לצד יחסי אנוש טובים, זיקה לתחום הטיפול ורצון לעבוד עם אנשים. מרפאים בעיסוק משתלבים בעבודה במגוון מוסדות ומכונים ובהם מכוני טיפול , מרכזים גריאטריים, מרפאות קהילתיות, מרכזי שיקום ועוד.
כדי להיות מרפאים בעיסוק יש צורך בסבלנות ואמפתיה כלפי הזולת. המרפאים בעיסוק מטפלים בכל שכבות הגיל ובאוכלוסייה בעלת בעיות מגוונות, על כן עליהם לדעת להתאים עצמם לאנשים מסוגים שונים. עליהם להיות בעלי נטייה טיפולית ותודעת שירות טובה. בנוסף, על המרפאים בעיסוק להסביר את דבריהם בצורה ברורה, טאקטית ואדיבה, הן במגע עם המטופלים והן במגע עם משפחותיהם.

על המרפאים בעיסוק להיות סבלניים, כיוון שהעבודה על פי רוב אינה מביאה לכדי שיפור מהיר או מיידי. הם צריכים להיות רגישים, אך לא רגישים מדיי, כדי שיוכלו לעמוד בעבודה עם בעלי נכויות ולקויות שונות, מבלי לקרוס תחת העומס הרגשי. רצוי שהמרפאים בעיסוק יהיו בעלי תחושת שליחות בעבודתם, כדי שלא יישחקו ממנה.
בתחום הטיפול חשוב מאוד לקבל פידבקים חיוביים, בסופו של דבר מי שיקבע אם אתם תהיו מרפאים בעיסוק מצליחים הם המטופלים ולא המנהלים שלכם. אם קיבלתם חוות דעת חיובית רבות ציינו זאת בסעיף ההמלצות בקורות החיים. יתרה מזאת, אם המעסיק הקודם מעוניין להמליץ עליכם למעסיק הבא זה בהחלט לא יזיק. מכתב המלצה יציג אתכם כנכס עבור מקום העבודה, וכעובדים נוחים שנעים לעבוד בחברתם.
 

אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!