קורות חיים לדוגמא - מטפל התנהגותי

קורות חיים לדוגמא של מטפל התנהגותי, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של מטפל התנהגותי, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%98%D7%A4%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%94%D7%92%D7%95%D7%AA%D7%99.jpg
דירוג ממוצע: 4.8 (189 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%98%D7%A4%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A0%D7%94%D7%92%D7%95%D7%AA%D7%99.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור מטפלים התנהגותיים, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


מטפלים התנהגותיים מטפלים בקשיי התנהגות, ומובילים לשינוי בהתנהגות לא רצויה או לא הולמת, במטרה להפחית אותה ולהקנות צורות התנהגות רצויות ומצופות. הטיפול ההתנהגותי מושתת על גישה חינוכית המותאמת לכל אדם באשר הוא, אך נמצא יעיל ומקדם במיוחד עבור ילדים עם קשיי התפתחות, לקות שפה או תקשורת וילדים עם עיכוב קוגניטיבי אשר מתקשים להשתלב במסגרות חינוך רגילות. הצוות המטפל מורכב משני בעלי תפקידים מרכזיים, מטפל התנהגותי ומנחה תוכנית הטיפול.

קורות חיים מוצלחים של מטפלים התנהגותיים צריכים להציג את יכולתם של המועמדים לפתח וליישם תוכניות טיפול יעילות ומתאימות לטיפול במגוון בעיות התנהגותיות. קורות החיים צריכים להדגיש כישורים חיוניים כמו חמלה, מיומנויות הקשבה חזקות והיכולת לעזור למטופלים לבסס דפוסי התנהגות בריאים ולתקשר בצורה יעילה יותר עם אנשים בחייהם. למועמדים האידיאליים יש הבנה מעולה של שיטות בריאות הנפש, ייעוץ ומודלים של טיפול התנהגותי. קורות חיים מנצחים של מטפלים התנהגותיים צריכים להראות מחויבות להישאר מעודכנים עם שיטות הטיפול הטובות ביותר.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

ייתכן שאתם מורגלים להקשיב לאחרים מדברים על חייהם, אבל עכשיו זה תורכם. הקדמת קורות החיים היא הזדמנות לדבר ישירות עם המעסיקים ומנהלי הגיוס ולהצביע על הכישורים, החוויות וההישגים הטובים ביותר שלכם. הפכו את ההזדמנות הזו לרושם ראשוני שלא יהיה ניתן לשכוח. תארו את כישוריכם, תשוקותיכם ותחום ההתמחות שלכם. ספרו איך אתם מצטיינים. השתמשו בפעלים ושמות תואר חזקים ומכרו את עצמכם כמועמדים האידיאלים לתפקיד.

בעזרת 2-3 משפטים כתבו את פסקת הקדמה לקורות החיים המעבירה את הערך שאתם מביאים כמטפלים התנהגותיים. סעיף ההקדמה אינו המקום לתיאור מלא של ההיסטוריה התעסוקתית שלכם, אלא - נקודות השיא שלה. חשבו על רגעי המפתח שלכם, ההצלחות הגדולות ביותר בטיפול, והתכונות והכישורים שהופכים אתכם למטפלים מצוינים. קורות החיים שלכם הם לא המקום להיות צנועים.

ההקדמה היא המקום היחיד בקורות החיים שלכם בו תוכלו להזרים קצת יצירתיות. יש לכם כמה משפטים ספורים כדי לתאר את הניסיון המקצועי, הגישה הטיפולית ואת אישיותכם. הקפידו להתאים את הכתוב לתפקיד אליו אתם פונים. זה נכון לגבי כל הסעיפים בקורות החיים שלכם, בתור מחפשי עבודה, אתם רוצים שהמעביד הפוטנציאלי שלכם ידע שזו העבודה שאתם באמת מכוונים אליה.

  • ניסיון תעסוקתי:

ברוב המקרים מטפלים התנהגותיים יעבדו עם ילדים ובני נוער על הרצף האוטיסטי. מקומות העבודה בהם מחפשים מטפלים התנהגותיים הם לרוב עמותות, מועדונים לבני נוער עם מוגבלויות, פנימיות, בתי וקופות חולים, ואף קליניקות פרטיות.

בסעיף הניסיון התעסוקתי חשוב שתתקבל בקלות תמונה קוהרנטית של אנשי מקצוע מהימנים ותחום ההתמחות בו אתם עוסקים. הקדישו מחשבה לניסוח כותרות התפקידים שלכם בהנחה שהקורא יעבור עליהם מבלי להתעמק. חשוב שמתיאור התפקידים הקודמים שלכם יהיה ברור עם אילו אוכלוסיות עבדתם בעבר, באיזה סוג של שיטות אתם מטפלים ומה תחומי ההתמחות הייחודיים שלכם.

מיותר לציין שהסיכוי שלכם להשיג עבודה כלשהי טוב יותר אם יש לכם ניסיון מוכח בביצוע אותה עבודה. אבל כולם צריכים להתחיל איפשהו, אם אתם בוגרים טריים של תואר ראשון בטיפול התהנגותי ואתם מחפשים עבודה חשוב בעיקר שתתמקדו בהישגים משמעותיים מהלימודים. הניסיון התעסוקתי שצברתם עד היום כנראה פחות שייך לתחום, ציינו אותו בקצרה והתמקדו רק בניסיון הקשור להדרכה, ליווי וחינוך.
אם אתם בוגרי תואר שני, עומדות בפניכם אפשרויות רבות יותר. כעת כבר התנסיתם בטיפול במסגרת התואר וכתבתם תזה כך שתוכלו להתייחס לחוויות אלה בקורות החיים על מנת לשפר את הסיכויים להתקבל לעבודה הרצויה.

תצטרכו גם לקחת בחשבון את מערכות המעקב אחר מועמדים (ATS) שרוב המעסיקים משתמשים בהן כדי לבצע מיון ראשוני של קורות חיים. נסו להשתמש במילות מפתח וביטויים שהופיעו בדירשות המשרה. חשוב מאוד להתאים את קורות החיים שלכם לכל בקשה.

  • כישורים:

הטיפול ההתנהגותי בספקטרום האוטיסטי מדבר על עיצוב התנהגות. הוא מדבר על חסך שפתי, חסך תקשורתי, נסיגה תפקודית, קואורדינציה לקויה, חסך בגמישות מחשבתית או קושי בויסות חושי. המטפלים בעבודתם עם המטופלים יחשפו אותם למגוון גירויים סביבתיים כדי להגדיל את הסיכוי להתנהגות נאותה.

טיפול התנהגותי ABA כולל גם את בניית תוכנית טיפולית מותאמת ואינטנסיבית למטופל, בה הוא לומד התנהגויות חדשות, מפחית התנהגויות לא רצויות ומגביר את הרצויות. ישנה מעורבות גבוהה של ההורים וגורמים נוספים בסביבת הילד אשר מודרכים לפעול בהתאם לתוכנית.

סעיף הכישורים שלכם צריך להיות שילוב של כישורים רכים (בין אישיים וארגוניים) וכישורים קשים (הידע והיכולות המיוחדות שאתם צריכים כדי להיות מטפלים התנהגותיים נהדרים). תוך שמירה על דרישות המשרה, צרו רשימה שמדגישה את הכישורים הדרושים לתפקיד ואשר תעזור להבדיל אתכם ממועמדים אחרים.

עליכם להציג כישורים חיוניים כגון חמלה, יכולת עבודה בצוות, כישורי הקשבה/ ניתוח חזקים והיכולת לעזור למטופלים לתקשר בצורה יעילה יותר עם הסביבה.

  • השכלה:

הטיפול ההתנהגותי מקיף את כל תחומי החיים וההתפתחות של הילד, שפה, תקשורת, מוטוריקה, משחק, כישורי חיים ועצמאות ועוד. על מנת להיחשב מטפל התנהגותי יש לעבור הכשרה מיוחדת הכוללת היבטים תיאורטיים ומעשיים, במוסד מוכר על פי החוק.

במסגרת הכשרה המטפלים רוכשים כלים פרטיים על פי העקרונות של ניתוח התנהגות יישומי (ABA) שיוכלו ליישם במסגרת בתי ספר, גני ילדים, חינוך כללי ומיוחד ומתאימה לצוותים חינוכיים, סטודנטים וכן הורים לילדים עם או בלי צרכים מיוחדים.

בסעיף זה חשוב לציין בבירור את המוסד הנלמד, ולהתייחס לפרטים מהותיים שיכולים להציג אתכם באור חיובי. למשל, אם הצטיינתם או השתתפתם בתוכניות מיוחדות במסגרת הלימודים, אם הגשתם עבודת גמר או עשיתם התמחות שרלוונטיים לתחום העיסוק שאליו הינכם מעוניינים להתקבל כעת, זה יהיה רק ישרת אתכם להרחיב בנושא. קורות החיים שלכם צריכים להדגיש את הניסיון שלכם בתחום באמצעות הכשרות, התמחות או קורסים חינוכיים.

לאנשי מקצוע בתחום טיפולי יש לרוב אישורי התמחות כמו חינוך מיוחד או הדרכת הורים. אם יש לכם אישורים אלו, צרו סעיף המשתמש בכותרת המשנה "אישורים". מעסיקים ירצו לדעת מיד מה הכישורים שלכם ואיפה הרווחתם אותם. וודאו שאתם מספקים פרטים על הישות שהעניקה את האישור. כללו את שם האישור, התאריך שהתקבל והמיקום.

  • עיצוב:

קיבצתם את כל החלקים של קורות החיים שלכם; עכשיו אתם מוכנים לחשוב על עיצוב. קורות החיים שלכם צריכים לשקף חזותית את ההתנהגות המקצועית שלכם. כלומר, עליהם להיות מסודרים ומאורגנים היטב עם קורטוב של אישיות.

אחד האתגרים בניסוח קורות חיים של מטפלים התנהגותיים הוא התמודדות עם כמות מידע גדולה. ההשכלה המרובה, ההשתלמויות השונות, ההתמחות ולבסוף הניסיון התעסוקתי. כמובן שחשוב שתציינו כל פרט מידע חשוב על אודות הקריירה שלכם, אבל הדבר החשוב ביותר הוא לא ליצור עומס ויזואלי.

שמרו על קורות החיים שלכם קריאים על ידי הקפדה על הגופנים הקריאים ביותר, בחירה בתבנית נקייה ומקצועית והשארת ריווח. אל תנסו לדחוס יותר מדי מידע על הדף. זכרו כי המעסיקים רואים עשרות קורות חיים ביום, כך שאם קורות החיים שלכם קשים לקריאה, הם יעברו לשלב הבא.

כמובן שאין צורך להתחיל הכל מאפס, בחירה באחת התבניות שלנו תשיג לכם בדיוק את התוצאה שאתם מחפשים ותייצר לכם קורות חיים מעולים שאין ספק שיבלטו מעל המתחרים. 

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

הטיפול ההתנהגותי הוא גישה טיפולית לשינוי דפוסים של התנהגות, המבוסס על ההנחה שתגובת הסביבה בעלת השפעה משמעותית על התנהגות האדם. הטיפול ההתנהגותי כולל תוכנית מותאמת ומתן חיזוקים שונים למטופל מסביבתו. החיזוקים המותאמים צריכים להגביר את ההסתברות להתנהגות רצויה.

מטפלים התנהגותיים הנם דמויות מפתח בטיפול בילדים עם צרכים מיוחדים, העובדים בצורה ישירה עם המטופלים ומיישמים תכניות התערבות מגוונות ושותפים מלאים בתהליכים חינוכיים והתנהגותיים מגוונים. המטפלים פועלים במגוון של מסגרות, הן במגזר הפרטי (כגון עמותות, מרכזי שיקום ועבודה פרטנית עם משפחות), והן בסקטור הציבורי (במערכת החינוך בגנים ובתי ספר).

קורות חיים מוצלחים של מטפלים התנהגותיים צריכים להציג את יכולתם של המועמדים לפתח וליישם תוכניות טיפול יעילות ומתאימות לטיפול במגוון נושאים התנהגותיים וקשיים התפתחותיים. התוכנית הטיפולית מותאמת לכל ילד באופן אישי, תוך פירוק המטרה והלימוד למרכיבים ולימוד הדרגתי ופרטני. הפעולות נעשות באופן חוזר עם הנחייה רלוונטית, עד לביצוע של ההנחייה בקלות ובצורה עצמאית.
לכן על קורות החיים להדגיש כישורים מכריעים כמו חמלה, מיומנויות הקשבה חזקות ויכולת לעזור למטופלים לבסס דפוסי התנהגות בריאים ולתקשר בצורה יעילה יותר עם הסביבה.

למועמדים האידיאליים הבנה עמוקה של ליווי והדרכה של ילדים והורים וייעוץ ומודלים לטיפול בהתנהגות. בנוסף, קורות החיים צריכים להפגין מיומנות בשיטות הטיפול החדשניות והמהימנות ביותר, לצד אמות מידה מוסריים ואתיים.
 

אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!