קורות חיים לדוגמא - מורה מחליפה

קורות חיים לדוגמא של מורה מחליפה, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של מורה מחליפה, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%94.jpg
דירוג ממוצע: 4.8 (81 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%95%D7%A8%D7%94-%D7%9E%D7%97%D7%9C%D7%99%D7%A4%D7%94.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור מורים מחליפים, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


כשחושבים על מורה מחליפה, חושבים על סצינה מסרט בה מטוסי נייר עפים באוויר ויש אווירת קרנבל בכיתה. נהוג לחשוב כשהמורה המחליפה מגיעה, הכיתה משתוללת. עם זאת, בחיים האמיתיים, מורים מחליפים רחוקים מלהיות חסרי מושג. לא רק שהמורים המחליפים הם נכס חיוני לכל מערכת בית ספר, יש להם ביקוש עצום. המחסור הארצי במערכת החינוך פירושו שההזדמנות הזו להתנסות בכיתה היא אופציה נהדרת וקורות חיים של מורה מחליפה שיקבלו ציון 100 הם הצעד הראשון לקבלת אחת מהמשרות הללו.

יתרה מכך, במאמץ לגייס יותר מועמדים, מערכות בתי הספר הורידו דרסטית את הדרישות למורים מחליפים, כלומר יש הרבה משרות הפתוחות לאנשים עם תארים בתחומים אחרים מלבד חינוך או אפילו עם לא יותר מתעודת בגרות. למורים מחליפים יש הזדמנויות קידום ברורות ומשרות אלו תפורות לאנשים המחפשים לחזור לתחום החינוך או לעבור מקריירה אחרת. למעשה, הדבר היחיד העומד בינכם לבין עבודה חדשה כמורים מחליפים עשוי להיות פשוט קורות חיים נהדרים. אז איך אתם יכולים להתחיל את המסע שלכם בחינוך הדור הצעיר של ימינו?

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

בדיוק כמו שהתחלה חזקה נותנת את הטון להמשך השיעור, הקדמה חזקה (המכונה גם פרופיל) תסחוף את הקוראים לאורך שאר קורות החיים שלכם. כלומר, המעסיקים צריכים להיות מסוגלים להרגיש את האישיות שלכם, הניסיון הקודם והכישורים שלכם עם מספיק פרטים כדי לגרום להם לרצות להמשיך לקרוא עוד.

ההקדמה שלכם היא תיאור קצר של מי אתם, מה השגתם ולאן הקריירה שלכם מובילה אתכם. בשניים עד שלושה משפטים עליכם להדגיש את הערך הייחודי שלכם ומה ביכולתכם לתרום למוסד החינוך העתידי בו תעבדו. עליכם לתאר את האיכות המקצועית שלכם ולהביא מידע שאולי לא מופיע בסעיפים אחרים בקורות החיים שלכם כמו הגישה והפילוסופיה שלכם.

שימו לב שקורות החיים בנויים לרוב על רשימות סעיפים עם מעט מקום למשפטים בצורה חופשית. ההקדמה היא הסעיף החריג היחיד בו ניתן לצאת מהמסגרת, לכן היא עשויה להיות מקום טוב לכתיבה יצירתית קצרה. המהמורת שיש להימנע כאן היא הסברים ארוכים. שקלו כל מילה בביקורתיות, מכיוון שיש לכם מעט מקום נצלו אותו היטב. השתמשו בפעלים חזקים המתארים משימות או הישגים קונקרטיים ושמות תואר רבי עוצמה שיתארו אתכם בצורה המיטבית ביותר.

  • ניסיון תעסוקתי:

סעיף הניסיון התעסוקתי הוא הליבה של קורות החיים שלכם, הוא החלק שקושר הכל יחד. וודאו שזה הסעיף החזק והמפורט שיש לכם. הדגשה נכונה של הניסיון המקצועי שלכם היא חלק חיוני בכתיבת קורות חיים חזקים של מורים מחליפים. האדם שקורא את קורות החיים שלכם יבדוק ככל הנראה את הניסיון המקצועי שלכם כדי לוודא שאתם כשירים לתפקיד, ולכן אתם רוצים לתת לו מידע רב ככל האפשר. בנוסף לתפקידי הוראה שמילאתם, עליכם להסביר מה הייתה האחריות שלכם.

להראות שעבדתם עם ילדים בעבר, גם אם זה לא היה כמורים, יהיה יתרון גדול בכל הנוגע להבטחת תפקיד כמורים מחליפים. אם אין לכם ניסיון בהוראה או בטיפול בילדים, ייתכן שתוכלו גם להפגין את המומחיות שלכם בתחום הקשור לאחד מתחומי הנושא שאתם תלמדו. כך או כך, חשוב להתאים את קורות החיים שלכם לתיאור המשרה של התפקיד אליו אתם מגישים מועמדות על ידי הדגמה כיצד חוויות העבודה הקודמות שלכם טיפחו את הכישורים הדרושים כדי להיות מורים מחליפים מצוינים.

משרה כמורים מחליפים היא נקודת כניסה נהדרת לעולם החינוך מעבודות אחרות בתחום החינוך או אפילו מקריירה אחרת לגמרי. ניסיון קודם עם ילדים חשוב לאין ערוך בקורות החיים שלכם - עליכם להדגים ביעילות כיצד אתם יכולים לנהל כיתה. אחת הדרכים לעשות זאת היא לחשוב על התוצאות המשקפות את התפקיד של מורים מחליפים. האם הצלחתם ללמד ילדים מיומנות חדשה במגרש הכדורגל? ניהלתם את שיעור האמנות בגן? האם תלמידי החלילית שלכם המשיכו ליצור מוזיקה חדשה והופיעו בקונצרטים? משימות אלו אינן חסרות משמעות אם הן מראות שאתם יכולים להוציא את המיטב מהילדים ולשמור עליהם ממושמעים וממוקדים.

עדיף לכתוב את קורות החיים שלכם בסדר כרונולוגי הפוך עם הניסיון האחרון שלכם תחילה. אם יש לכם מספיק ניסיון בחינוך, עדיף להשמיט ניסיון שאינו קשור לחלוטין, אלא אם כן הוא מוכיח ידע בנושא מסוים שאתם מתכננים ללמד או נותן יתרון להתקבל לתפקיד.

  • כישורים:

בעוד שחינוך עוסק בידע, הוראה עוסקת במיומנות. כל מי שבילה יום בכיתה יכול לומר לכם שהפרופסור המלומד ביותר לא תמיד הוא המורה הטוב ביותר. מאחר שהידע והיכולת להקנות אותו הם שני תהליכים שונים. המציאות של הוראה חלופית היא שמיומנויות ניהול הכיתה שלכם יהיו חשובות לא פחות מיכולות ההוראה שלכם. סביר שתלמידים יבחנו את סבלנותכם והמנהלים מחפשים מחליפים שיוכלו לעבור את היום מבלי להישבר תחת הלחץ.

כשאתם כותבים את סעיף הכישורים שלכם, אתה כנראה תתמקדו בעיקר במיומנויות רכות - אותן תכונות מולדות שהופכות אתכם למורים יעילים שהתלמידים מכבדים. אבל זה לא רעיון רע לזרוק גם כמה כישורים קשים. מיומנויות קשות הן יכולות הסובבות סביב ידע ספציפי, תוכנות מחשב ומשימות פרגמטיות.

אם כבר יש לכם קצת ידע על מערכת בית הספר שאיתה אתם מתכוונים לעבוד, אתם יכולים לכלול את הטכנולוגיות הספציפיות של הכיתה שנמצאות בשימוש, כל עוד אתם מרגישים איתן בנוח. במידה ואתם כבר יודעים מה הנושא שיוקצה לכם ללמד, אל תהססו לכלול את היכולות שלכם הקשורות לתחום זה. אם אתם מגישים מועמדות לתפקיד כללי, תרצו לשמור על קטע המיומנויות שלכם רב תכליתי וכללי יותר.

  • השכלה:

בעוד שתואר בחינוך יכול להיות בונוס גדול, סביר שהעדרו לא ימנע מכם להתקבל לעבודה בתפקיד מורים מחליפים. למעשה, מועמדים בעלי התמחויות אחרות מביאים לעתים קרובות משהו חדש לשולחן, במיוחד אם בית הספר מסוגל להציע הכשרה משלימה.

חשוב שתדגישו את ההכשרה שלכם ובראש ובראשונה ציינו שיש ברשותכם תעודת הוראה במקום בולט, כדי להבהיר שאתם כשירים להיות מורים. בעקרון, כל מורה מחליפה בכל בית ספר בארץ אמורה להיות בעלת תעודת הוראה. אם במקרה ישנם מקומות שמעסיקים מורים מחליפים ללא הכשרה כנראה שמדובר במהלך לא מאושר ע"י משרד החינוך. גם בעבר כאשר לא היה נדרש מהמורים להחזיק בתואר דרשו מכולם להחזיק בתעודת הוראה כך שמורים ללא תעודת הוראה הם זן מאוד נדיר (אם בכלל הוא קיים).

  • עיצוב:

זה דבר אחד להגיד שאתם מורים מאורגנים היטב, אך זה דבר אחר להראות את זה. אחת הדרכים הקלות ביותר לשים קצת משקל מאחורי המילים שלכם היא באמצעות פריסה ועיצוב קורות החיים שלכם.

תבנית מוצלחת לקורות החיים היא כמו לוח מאורגן היטב העוזר להדגים לתלמידים את כוונתכם. תבנית איכותית שקולעת בדיוק בנקודה הנכונה בכל הנוגע למקצועיות ולסגנון היא הדרך הטובה ביותר לתת לעצמכם הזדמנות לזכות בתפקיד המורים המחליפים.
בתחום החינוך, תרצו לשמור על קורות החיים פשוטים. בעוד שצבע ייחודי אחד עשוי להיות בחירה מעניינת, עדיף לשמור על תחושה של עיצוב נקי, ללא אייקונים ותמונות מיותרות. בחרו תבנית פשוטה ונקייה שנותנת תחושה מתאימה להגדרה של בית ספר, אך עם אלמנטים המראים על יצירתיות, תכונה רצויה אצל מורים. בעת בחירת התבנית המתאימה לכם, הקפידו לקחת בחשבון את התרבות של כל בית ספר אליו אתם פונים.

הגהה ועריכה הם החלק החשוב ביותר אליו אתם צריכים לשים לב! מעסיקים רוצים קורות חיים מקצועיים ומלוטשים. הקפידו לערוך היטב את קורות החיים שלכם, לחפש שגיאות כתיב או דקדוק. וודא גם שהעיצוב שלכם עקבי. לדוגמא, הקפידו להשתמש באותו סגנון של נקודות תבליט לאורך קורות החיים שלכם ובאותו גודל גופן עבור כל כותרות הסעיפים.

כמובן שאין צורך להתחיל הכל מאפס, בחירה באחת התבניות שלנו תשיג לכם בדיוק את התוצאה שאתם מחפשים ותייצר לכם קורות חיים מעולים שאין ספק שיבלטו מעל המתחרים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

מורים מחליפים מוצאים את עצמם שעות מול תלמידים מתמודדים עם כל מה שכרוך בכך - העברת חומר, ייעוץ, התמודדות עם בעיות חברתיות, משמעת וענישה.

מקצוע ההוראה הוא מהמאתגרים והמשמעותיים במשק, על ברכי המורים של היום מתחנך דור העתיד שלנו. תמיד יש צורך רב במורים ובעיקר במחליפים. מדובר באחד המקצועות הבודדים שיכול להבטיח יציבות בשוק ההפכפך של ימינו. מעבר לקריירה ארוכה כמורה לקבוצות גיל שונות, עם הוותק מגיעות אפשרויות נוספות. משרד החינוך מציע מגוון משרות נוספות המאפשרות למורים להתפתח אישית ומקצועית.
מחסור במורים מחליפים, הן בכמות והן באיכות, ברחבי הארץ מעולם לא היה חמור יותר. הסיבה היא כפולה: מורים רבים מעדיפים לקחת על עצמם תפקידים במשרה מלאה במקום להיות משנה. בנוסף, מורים מבקשים יותר גמישות בקריירה זו שנחשבת נוקשה ומסורתית, מה שמגביר את הצורך בממלאי מקום. בתגובה לחוסר האיזון הזה, מערכות בתי הספר החלו להגדיל את השכר, להציע בונוסים, לגייס עובדים בכבדות ולהציע הכשרה נוספת כדי לעודד מחליפים נוספים להצטרף למאגר.

זה המקום שבו אתם נכנסים לתפקיד. בתפקיד מבוקש כזה, אתם יכולים בקלות להפוך לכוכבים של מערכת בית הספר, לעבוד כמה שברצונכם ולהשפיע על התלמידים, אפילו בפרק זמן קצר . בנוסף למשרת ההחלפה, אתם יכולים לשקול גם להגיש מועמדות לתפקידים ארוכי טווח, שבהם אתם יכולים להיות אחראים על שיעור במשך חודשים רבים או אפילו שנה שלמה. וברגע שתציגו את כישוריכם כמורים מחליפים, כבר תהיה לכם רגל אחת בדלת כאשר משרה מלאה כמורה תתפנה.

מקצוע ההוראה הוא בראש ובראשונה שליחות חברתית. מורים רבים מספרים על המשמעות והסיפוק שהם זוכים להם מדי יום (לצד הקשיים והאתגרים, כמובן). ראיית המקצוע כשליחות צריכה לבלוט כשאתם יושבים לכתוב קורות חיים.
הניסיון והאהבה שלכם לילדים ונוער צריכה לבלוט לאין ערוך בקורות החיים, היעזרו בניסיון התעסוקתי ובהשכלה שלכם כדי להעביר זאת.
שימו לב שכאשר אתם מפרטים בנוגע לניסיון העבר שלכם, אתם מנסחים אותו כך שיצביע על ההשקעה הרבה, היוזמה שלכם והלמידה המתמשכת שלכם בין עבודה אחת לשנייה. כאשר אתם מפרטים על אודות ההשכלה שלכם אל תחששו לציין קורסים יוצאי דופן, פרויקטים מעניינים שלקחתם בהם חלק או כמובן ציונים לשבח.

בנוסף להיותם תקשורתיים יתר על המידה, על מורים להיות חרוצים, קשובים, אמפתיים סבלניים ומסודרים. היו ספציפיים כאשר אתם מתארים תכונות אלה. בנוסף, מורים יוצאי דופן משתמשים בשיטות לימוד וחומרי לימוד חדשניים כדי לעזור לתלמידים ללמוד. הדגישו יכולות טכנולוגיות לצד מיומנויות אנושיות ותקשורתיות.
 

אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!