קורות חיים לדוגמא - מהנדס DevOps

קורות חיים לדוגמא של מהנדס DevOps, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של מהנדס DevOps, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%94%D7%A0%D7%93%D7%A1-DevOps.jpg
דירוג ממוצע: 4.3 (83 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9E%D7%94%D7%A0%D7%93%D7%A1-DevOps.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור מהנדסי DevOps, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


מהנדס/ת DevOps הפך לאחד התפקידים הנחשקים ביותר כיום בעולם ההייטק. כדי להבין איך לכתוב קורות חיים מנצחים, יש להבין כי DevOps היא תרבות ארגונית ומתודולוגיית עבודה אשר שמה דגש על שיתוף הפעולה והתקשורת בין מפתחי התוכנה לבין שאר אנשי ה-IT בחברה. השיטה דוגלת בביצוע אוטומציה של תהליכי אספקת התוכנה (delivery) ושל שינויים בתשתיות. מקור המילה DevOps הוא מראשי התבות של המילים האנגליות development (פיתוח) ו-operations (תפעול).

תפקיד זה כולל יכולות טכניות הכוללות עבודה עם תשתיות מחשוב כמו למשל שירותי ענן, פיתוח סקריפטים לקנפוג מהיר ופריסת המערכות לסביבת Production ותפעול כלי ניטור של מערכות החברה. ההתפתחות של תחום ה-DevOps קשורה להתפתחות בעולם ההייטק. בעבר שיטת העבודה הנפוצה הייתה בשיטת פיתוח שלב אחר שלב עם מועדים מוגדרים להפצה. כיום שיטת העבודה הנהוגה נקראת Agile ובה שלבי הפיתוח מהירים מאוד כדי להוריד גרסאות קטנות ללקוחות.

ככל שהטכנולוגיה נהפכה למתקדמת יותר, כך גם תחום ה- DevOps הפך לתחום הדורש מומחיות, התמחות וניסיון רב יותר. לכן כיום מהנדס/ת DevOps הפך לאחד מהתפקידים החשובים ביותר בכל חברת הייטק ובהתאם לכך גם תנאי העסקה והשכר שמרוויחים בתפקיד זה.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

יש מקום ליצירתיות בהקדמה של איש DevOps. לכן תוכלו להתאים אותה בהתאם לתפקיד אליו אתם ניגשים, וכך תגדילו את הסיכויים לעבור את הסינון הראשוני של המעסיקים ומערכות ה- ATS.

בשניים עד שלושה משפטים, הדגישו את הבאז וורדס המנצחים של התפקיד האחרון, הסבירו מהי המומחיות שלכם ולמה אתם מתאימים לתפקיד.
מעסיקים מקבלים מאות קורות חיים כל חודש ומדגישים 5-10 שניות לסנן מסמך בודד של קורות חיים. סעיף ההקדמה הוא הראשון שנגלה לעיניו של המעסיק (או המגייס/ת בחברה) ואם תהיה לכם הקדמה מנצחת, תוכלו להבטיח שימשיכו לקרוא את קורות החיים שלכם לחלק הבא.

  • ניסיון תעסוקתי:

מהנדסי DevOps יכולים לצמוח מתחומים שונים כגון פיתוח תוכנה, סיסטם או IT. לכן סעיף זה אמור להציג ביעילות את צמיחתכם המקצועית. הדגישו את המיומנות שלכם בשימוש בכלים ספציפיים המיועדים לתעשייה בה אתם עובדים, כמו גם בטכנולוגיות השונות שצברתם בהם ניסיון אשר יהיו רלוונטיות לתפקיד הנוכחי אליו אתם שואפים להגיע. היו ספציפיים אך תמציתיים ככל האפשר. אם יש לכם יכולות מתחומים שונים שיתרמו לכם לתפקיד זה חשוב שתציינו אותם.

קורות החיים שלכם צריכים להציג את היכולת שלכם להשתמש בכלים ובמומחיות שלכם כדי לספק מידע רלוונטי למעסיקים בנוגע לתהליכים ומוצרים שעמדתם בראשם. אל תחשבו על סעיף זה כעל רשימת אחריות. כל סעיף בהיסטוריית התעסוקה שלכם אמור להסביר את הבעיה שעמדה בפניכם, את הפעולות והכלים שבהם השתמשתם כדי לפתור אותה, ואת התוצאות שלכם - בפירוט רב ככל האפשר. השתמשו בנתונים כאשר הם רלוונטיים לגיבוי הנקודות שלכם ובכלים השונים שאיתם עבדתם במקום מונחים כלליים יותר.

מומלץ לשלב מילות מפתח שמופיעות במודעת המשרה כדי לצלוח את הסינון של מערכות המיון האוטומטיות. כמו כן הקפידו להדגיש את הפרטים הרלוונטיים ביותר. למשל אם אתם מתמחים ב- Azure וגם ב- AWS ובמודעת הדרושים ביקשו ידע ב- AWS  ציינו את שתי הטכנולוגיות הללו, אך הדגישו את הידע ב- AWS מאחר שזה מה שיתפוס את עינו של הקורא ושל מערכת הסינון האוטומטית (ATS). זה לא פשוט לעשות שינויים במסמך בכל פעם שמגישים מועמדות, אבל זה יעזור לכם לקבל את עבודת חלומותיכם.

  • כישורים:

מעסיקים מתעניינים בראש ובראשונה כיצד תתאימו למשרה שהם מעוניינים לאייש. כאן ממלא סעיף המיומנויות תפקיד חיוני. בסעיף זה עליכם למנות שילוב של מיומנויות קשות (יכולות טכניות) וכישורים רכים, שבדרך כלל כרוכים ביכולת לעבוד היטב עם אחרים ובארגון.

דלגו על היכולות הברורות, וציינו 5-10 מיומנויות עיקריות. ניתן להיעזר בתיאור התפקיד ולהדגיש כאלו שסביר להניח שאחרים יהיו פחות בולטים בהם. רשמו שפות תכנות בהן אתם שולטים, עבודה בסביבת ענן שרלוונטית עבור רוב החברות כגון: Azure, AWS, GCP. וכמובן כלים הקשורים ישירות לעבודה שלכם כגון CI/CD או Docker/Kubernetes.

מהנדסי DevOps צריכים לשלוט בארגז כלים טכנולוגי רחב, לכן הכישורים האלו חשובים כדי להדגיש את התאמתכם לתפקיד. אך עם זאת, גם הכישורים הבין אישיים שלכם חשובים לא פחות. ציינו את כישורי התקשורת, הארגון והניהול החזקים ביותר שלכם כדי להראות שאתם המתאימים ביותר לתפקיד.

  • השכלה:

בימים אלו, חברות רבות נותנות משקל גדול יותר לניסיון מקצועי בתחום מאשר השכלה פורמלית. יתכן וצמחתם לתפקיד ללא השכלה אקדמאית כלשהי וזה מצוין. במקרה כזה נסו לשלב הסמכות טכנולוגיות או קורסים שעברתם במידה וקיימים.

במידה ולמדתם תארים במקצועות ההנדסה, סעיף ההשכלה הוא רשימה של ההכשרות הללו. אם אתם מחזיקים בקורסים, הסמכות ואפילו תעודות מקוונות, ציינו אותם כאן. 
לבוגרים הטריים, שקלו להרחיב בסעיף זה על פרויקט שעבדתם עליו בתקופת הלימודים / בצורה עצמאית ונראה לכם שיהיה רלוונטי לתפקיד. 

לרוב, הניסיון המקצועי שלכם יופיע מעל סעיף ההשכלה. רק במקרים שבהם אתם מתמיינים לתפקיד ראשוני ואין לכם ניסיון מקצועי קודם (גם לא בתחומים אחרים הקשורים לתפקיד), יתכן ותרצו לשנות את מבנה הסעיפים בקורות החיים כך שסעיף ההשכלה יופיע מעל סעיף הניסיון המקצועי. כך תוכלו להדגיש את הניסיון שצברתם במהלך התואר או הקורס, כולל ממוצע לימודים (במידה והוא מעל 80 בהחלט כדאי לציין זאת) ואת מוסד הלימודים בו למדתם. הרי בתור בוגרי תואר הנדסה או קורס מקצועי ממוסדות מובילים, אלו הנתונים שיכולים להבליט אתכם מעל השאר!

  • עיצוב:

קורות החיים שלכם צריכים להיות ממוקדים רק בדבר אחד שיגיד למעסיק מדוע עליהם להעסיק אתכם. השמיטו כל דבר שאינו תורם למסר זה. השאירו שטח לבן מספיק ומרווחים כדי לשמור על קריאת קורות החיים שלכם קריאים וברורים. 

שמרו על עיצוב נקי ופשוט, יעיל ומסודר, כך שהקוראים יוכלו לראות בקלות את מה שהם מקבלים ולמצוא אותו ביעילות. אתם רוצים שמעסיקים יוכלו למצוא את פרטי הקשר שלכם, העבודה האחרונה (במידה וקיימת) והמיומנויות שלכם תוך שניות ספורות, כי זה כל הזמן שיש ברשותכם על מנת להרשים.

כמובן שאין צורך להתחיל הכל מאפס, בחירה באחת התבניות שלנו תשיג לכם בדיוק את התוצאה שאתם מחפשים ותייצר לכם קורות חיים מעולים שאין ספק שיבלטו מעל המתחרים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

שוק התעסוקה כפי שאנחנו מכירים אותו הולך ומשתנה לנגד עינינו, ואם אתם רוצים למצוא את עצמכם מגשימים את החלומות העתידיים שלכם, תצטרכו להחליט כבר היום על מסלול שינתב אתכם לשם. לא ברור איך השוק יראה בעוד מספר שנים, אבל דבר אחד כבר ברור: תפקיד ה- DevOps רק הולך ומשתכלל וכיום הוא הפך לאחד התפקידים הנחשקים, החשובים והמתגמלים ביותר בהייטק. השינויים המתרחשים ללא הרף, הטכנולוגיות המתקדמות והשיטות החדשניות, מצריכות מהנדסי DevOps מקצועיים יותר בכל חברה.

מהנדסי DevOps הם אנשי מפתח בארגון בגלל הידע שיש להם במגוון רחב של כלים טכנולוגיים שנועדו לסייע לצוותי הפיתוח השונים בחברה. עליהם להיות מעודכנים בכלים הכי מתקדמים בשוק ולהיות יצירתיים ויוזמים על מנת שיוכלו להוביל מהלכים לייעול תהליכים קיימים. עליכם לשקף כל זאת בקורות החיים ולתמך זאת בניסיון התעסוקתי ובמיומנויות שלכם.

כיום יש מהנדסי DevOps בכל חברה שקיים בה מוצר טכנולוגי. מחברות הייטק גדולות, יחידות טכנולוגיות, ארגונים מובילים במשק ועד סטארטאפים בתחילת דרכם. מכיוון שקיימת דרישה גבוהה לתפקיד, תוכלו להשתלב בחברות בתחומי עניין שונים. מהנדסי DevOps המעוניינים להתקדם באפיק ניהולי יכולים להתקדם בתחילה לאפיק של ראש צוות. בהמשך באפשרותם להתקדם לתפקידי ניהול בכירים יותר. 
 

אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.  

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!