קורות חיים לדוגמא - כבאי

קורות חיים לדוגמא של כבאי, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של כבאי, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9B%D7%91%D7%90%D7%99.jpg
דירוג ממוצע: 4.5 (63 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%9B%D7%91%D7%90%D7%99.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור לוחמי אש, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.

 

אם מענה למקרי חירום והצלת חיים הם התשוקה שלכם, משרה של לוחמי אש מיועדת לכם. לוחמי האש הם המגיבים הראשונים הפועלים להגנה על אחרים במצבי חירום כמו שריפות, תאונות דרכים ומצבים מסוכנים אחרים. הכבאים מבצעים בדיקות בטיחות, מגיבים לשיחות חירום ומטפלים במצבי חירום שונים בהם יש צורך במומחיות שלהם. חיוני כי הכבאים ישמרו על ידע מעודכן בתחום של עזרה ראשונה ובטיחות שיאפשר להם להיות מוכנים לכל מקרה חירום.
הכבאים נדרשים לעקוב אחר רשימת ביקורת מקיפה לבדיקות בטיחות כדי להבטיח כי בכל מערכות הבניין, בו הבטיחות מדאיגה, יש מערכות העומדות בתקני בטיחות. על הכבאים להיות בעלי יכולת החלטה מהירה וכושר גופני מעולה בשל הציוד הכבד והמצבים הקשים איתם הם מתמודדים.

קורות חיים של כבאים צריכים להציג מגוון תכונות שמוכיחות את יכולתם לעבוד באופן פעיל במניעה ובמאבק בשריפות, כמו גם במצבי חירום אחרים. הכבאים צריכים להיות מיומנים בצמצום נזקי אש ופגיעות על ידי תגובה לאזעקות, הפעלת כבאיות וציוד, לחימה וכיבוי שריפות, וחילוץ והחייאה של אנשים במצבי חירום. חשוב כי הכבאים ימלאו אחר מדיניות ונהלי בטיחות כדי למקסם את מאמצי הבטיחות. המועמדים האידיאליים הם בעלי זיקה לשירות ציבורי, שחקניים קבוצתיים ובעלי שליטה רגשית מצוינת.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

ההקדמה שלכם, הנקראת גם פרופיל, הוא אחד המקומות הבודדים בקורות החיים שתוכלו לדבר ישירות עם מפקדי תחנת הכבאות או מנהלי הגיוס. המטרה כאן היא להדגיש את ההישגים והתכונות הגדולים ביותר שלכם תוך שמירת הפרטים הספציפיים להמשך. זכרו להשתמש בכמה שיותר פעלים חזקים ומידע ספציפי שאתם יכולים. על הכבאים מוטלת האחריות העצומה לשמור על ביטחון הציבור, ולכן חשוב שקורות החיים שלכם יציגו אתכם באור הטוב ביותר.

ההקדמה היא מקום קטן ומצומצם בקורות החיים שיש לה חלק גדול ובולט מצד המעסיקים. אין צורך ביותר מ- 3-5 משפטים ולהעביר את האופי המקצועי שלכם, האיכויות וההישגים המרשימים ביותר שלכם. השתמשו בשפה ברורה, תיאורית, דינמית ואיתנה. תארו את עצמכם בצורה חזקה ואנרגטית ובטון פשוט, אותנטי ובטוח בעצמו.

  • ניסיון תעסוקתי:

סעיף הניסיון התעסוקתי בקורות החיים שלכם הוא המקום הטוב ביותר להוכיח שיש לכם את הכישורים והניסיון הדרושים להצלחה בתפקיד. חלק זה מספק לבוחנים ולממיינים לתפקיד הבנה טובה יותר של הניסיון הקודם שלכם בשוק העבודה, ומלמד אותם עם אילו אתגרים התמודדתם ואילו מיומנויות רכשתם במסגרת העבודות הקודמות שלכם – מה שיעמיק את היכרותם איתכם ויספק להם מושג טוב יותר אודות הרקע התעסוקתי שממנו אתכם מגיעים.

רשמו היכן עבדתם ובאילו שנים, ועבור כל מקום עבודה פרטו בנקודות את תחומי האחריות שמילאתם, אילו מיומנויות הבאתם לידי ביטוי, לאילו הישגים הגעתם במסגרת התפקיד ועוד. פרטו על משרות קודמות רלוונטיות עם סעיפי אחריות דומים לעבודת לוחמת האש – למשל אם עבדתם כמצילים, פרמדיקים וכו'.
אם שירתם ככבאים צבאיים בחיל האוויר או אם עסקתם בחילוץ והצלה כחלק מתפקידכם או ששירתם בתפקיד "קרבי" כתבו היכן, באיזה תפקיד ומה הוא כלל. גם בחלק זה של קורות החיים תוכלו לציין אילו מיומנויות רכשתם תוך שירותכם הצבאי, ואילו מיומנויות הפגנתם כדי להצליח בו.

  • כישורים:

הכישורים שלכם הם חלק מהנכסים החשובים ביותר שאתם מביאים אתכם לעבודת כיבוי האש ולכן סעיף הכישורים הוא המקום להשוויץ בהם. כמובן שליכולות פיזיות והכשרות מסוימות ישנן חשיבות כאשר מדובר בקורות חיים של לוחמי אש, אך בסופו של דבר, מה שרוב המעסיקים והממיינים מחפשים יותר מהכל  אינו גוף חסון, או ניסיון קרבי מפואר, אלא מועמדים שיש להם את הכישורים לבצע את העבודה הספציפית.
בחלק זה של קורות החיים ציינו מיומנויות וכישורים מיוחדים שיש לכם, אשר רלוונטיים לדעתכם לעבודה בכבאות. לדוגמא: אם ניחנתם ביכולת לתפקד מצוין בתנאי לחץ, אם אתם מצליחים לשמור על קור רוח במצבי קיצון ומעולים בעבודת צוות, כדאי לציין זאת בקורות החיים שלכם.

תפקידם של לוחמי האש כרוך בהכשרה מאתגרת, ודורש מהכבאים תכונות כמו: הפגנת בגרות, אחריות, קור רוח ויכולת תפקוד בתנאי לחץ. לכן, על מנת להיחשב כמועמדים חזקים עליכם להציג את עצמכם כאנשים חרוצים ובעלי יכולת פיזית, שמחזיקים בשיקול דעת מצוין ומחויבות לשירות.

  • השכלה:

סיום 12 שנות לימוד הוא תנאי הכרחי כדי להגיש קורות חיים ולהתמיין עבור תפקיד הכבאי, אין חובה לתואר כלשהו אך בהחלט זה יהיה בונוס עבורכם.

בסעיף זה תוכלו לספר על ההשכלה התיכונית שלכם, על הקורסים המקצועיים שעברתם ועל תארים אקדמיים שיש ברשותכם. השכלה רלוונטית לעבודה בתחום הכבאות יכולה אף להוות יתרון משמעותי. לדוגמא, אם עברתם קורס עזרה ראשונה, קורס פראמדיקים, קורס מצילים וכדומה ניכר שיש לכם רקע קודם, ידע בסיסי בהצלת חיים ואף זיקה לתחום.

  • עיצוב:

איש אינו מצפה שקורות החיים שלכם יראו כמו יצירת אמנות. מה שהבוחנים מצפים הוא מסמך בעל מראה מקצועי התואם חזותית למראה המדים שלכם: מדוגמים, מסודרים ללא דופי, מלוטשים ונקיים.
שמרו על עיצוב נקי ופשוט, יעיל ומסודר, כך שהקוראים יוכלו לראות בקלות את מה שהם מקבלים ולמצוא אותו בקלות. זכרו שמנהלי גיוס וממיינים מקדישים בדרך כלל מספר שניות בלבד של התבוננות בקורות החיים, לכן גרמו לשניות הללו להיחשב. אתם רוצים רושם ויזואלי טוב במבט אחד, לפני קריאת המילה הראשונה.

כמובן שאין צורך להתחיל הכל מאפס, בחירה באחת התבניות שלנו תשיג לכם בדיוק את התוצאה שאתם מחפשים ותייצר לכם קורות חיים מעולים שאין ספק שיתבלטו מעל המתחרים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

תפקידם של לוחמי האש הוא הצלת חיים ורכוש. אין ספק שזו עבודה המעניקה סיפוק גדול לאלו הממלאים אותה, אבל לצד זאת ישנם גם רגעים לא פשוטים. תפקידם של הכבאים כרוך במעבר הכשרה מאתגרת, ודורש הפגנת בגרות, אחריות, קור רוח ויכולת תפקוד בתנאי לחץ. 

כדי להגיש מועמדות לתפקיד של לוחמי אש צריך לעמוד במספר דרישות סף כמו: גיל בוגר (18 ומעלה), סיום 12 שנות לימוד, שליטה בשפה העברית, רישיון נהיגה לרכב פרטי – מסחרי (B לפחות), עמידה בדרישות בריאותיות, מגורים עד 50 ק"מ מתחנת כיבוי בה ישובצו המועמדים וקבלת סיווג בטחוני. במידה והנכם עומדים בתנאי הסף תוכלו לשלוח קורות חיים למשרה כאשר ייפתח מכרז, ולהתחיל בתהליכי המיון.

הקבלה לרשות הארצית לכבאות והצלה כרוכה במעבר בהצלחה של 5 שלבי מיון אשר בסופם הכשרה בת ארבעה חודשים בבית הספר לכבאות והצלה. ההכשרה נערכת בתנאי פנימייה, ובסופה מתחילה העבודה האמיתית בתחנת הכיבוי.

למרות שההתאמה לתפקיד לוחמת האש תיבחן בתהליך מיונים מובנה באמצעות שלל מבחנים פסיכוטכניים, חברתיים ופיזיים, הגשת קורות חיים היא תנאי סף בסיסי לתחילת התהליך, שמתבצע על ידי הרשות הממשלתית "כבאות והצלה לישראל". קורות חיים מנצחים יעזרו לבוחנים ולממיינים להכיר אתכם טוב יותר ולגבש עליכם דעה חיובית עוד לפני תחילת המיונים.
במילים פשוטות, להיות כבאי זו עבודה קשה ולעתים קרובות מסוכנת. זהו תפקיד שבו שמירה על רוגע במצבי לחץ היא המפתח. יתר על כן, הכבאים חייבים להיות במצב גופני מצוין על מנת שיוכלו לעמוד בדרישות רבות של התפקיד כמו הרמת חפצים כבדים, טיפוס בסולמות, נשיאת אנשים פצועים או מחוסרי הכרה ומדי פעם החלקה במורד עמוד. עליכם לפרט את כל הדברים האלה לקורות החיים שלכם, שכן הבוחנים ואחראי הגיוס שקוראים את קורות החיים שלכם ירצו לראות את הכישורים הללו לכל הפחות.

זכרו שאת ההכשרה המקצועית הדרושה לכבאים תעברו בתהליכי הכשרה ייעודיים של רשות הכבאות וההצלה, לכן לא מצופה מכם להגיע מוכנים עם ניסיון קודם בתחום. עם זאת, ניסיון קודם בתחומים חופפים או דומים יכולים להגדיל את הסיכויים שלכם לעבור את תהליכי המיון הראשונים, גם כי זה ימחיש לבוחנים שיש לכם רקע רלוונטי וגם כי התפקוד שלכם במיונים עצמם כנראה יהיה טוב יותר משל מועמדים חסרי רקע בתחום ההצלה.
 

אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!