קורות חיים לדוגמא - יועצת חינוכית

קורות חיים לדוגמא של יועצת חינוכית, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של יועצת חינוכית, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%99%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%99%D7%AA.jpg
דירוג ממוצע: 4.2 (181 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%99%D7%95%D7%A2%D7%A6%D7%AA-%D7%97%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%9B%D7%99%D7%AA.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור יועצים חינוכיים, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


יועצים חינוכיים הם הגורם המייצג את תחום בריאות הנפש במערכת החינוך, בבתי הספר או בגני הילדים. הם אחראים על התהליכים ההתפתחותיים של התלמידים כפרט ושל בית-הספר כמערכת חברתית אירגונית. תפקידם להיות אוזן קשבת למצוקות התלמידים ולסייע להם למצות את הפוטנציאל שלהם בתחום האישי, החברתי והמקצועי. בנוסף, הם עוסקים בפיתוח צוות המערכת, פיתוח והטמעה של תכניות התערבות ומניעה, ייעוץ לתלמיד, להורים, למורים ולהנהלה וכן סיוע בבית הספר במצבי משבר וחירום.

היועצים פועלים בכל שכבות הגיל, החל מגני ילדים ועד לבתי ספר תיכוניים. במסגרת התפקיד הם נדרשים לפתיחות, אכפתיות והכלה, שכן הם משמשים אוזן קשבת עבור התלמידים בזמני מצוקה וקושי. כמו כן, הם יכולים לסייע לתלמידים המתמודדים עם התלבטות או לאלה המצויים בקבוצות מיוחדות כגון תלמידים עם לקויות למידה, תלמידים מחוננים ועוד.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

סעיף ההקדמה אינו המקום לתיאור מלא של ההיסטוריה התעסוקתית שלכם, אלא נקודות השיא שלה. חשבו על רגעי המפתח שלכם, ההצלחות הגדולות ביותר עם הילדים והתלמידים, והתכונות והכישורים שהופכים אתכם ליועצים מצוינים. קורות החיים שלכם הם לא המקום להיות צנועים.

ההקדמה היא המקום היחיד בקורות החיים שלכם בו תוכלו להזרים קצת יצירתיות. יש לכם כמה משפטים ספורים כדי לתאר את הניסיון המקצועי והגישה הטיפולית שלכם. ייתכן שאתם מורגלים להקשיב לאחרים מדברים על חייהם, אבל עכשיו זה תורכם. פסקת ההקדמה בקורות החיים היא הזדמנות לדבר ישירות עם המעסיקים ומנהלי הגיוס ולהצביע על הכישורים, החוויות וההישגים הטובים ביותר שלכם. הפכו את ההזדמנות הזו לרושם ראשוני שלא יהיה ניתן לשכוח. תארו את כישוריכם, תשוקותיכם ותחום ההתמחות שלכם. ספרו איך אתם מצטיינים. השתמשו בפעלים ושמות תואר חזקים ומכרו את עצמכם כמועמדים האידיאלים לתפקיד.

  • ניסיון תעסוקתי:

יועצים חינוכיים פועלים במסגרת מוסדות חינוכיים ועוסקים בסיוע בנושאים רגשיים וחברתיים אצל התלמידים. לפי הנחיות משרד החינוך, הם יכולים להציע התערבויות שונות במצבי סיכון ובעת משבר ולתת מענה גם להורים ולצוותים החינוכיים שרלוונטיים לאותם ילדים. כמו כן, הם יכולים לעסוק בנושאים כגון הפעלת תכניות מניעה בבתי ספר ופיתוח אקלים בית ספרי חיובי יותר. הם פועלים מול התלמידים באופן פרטני או קבוצתי וכן מול צוותים חינוכיים וגורמים מטפלים כגו שירותי הרווחה ופסיכולוגים חינוכיים.

יועצים חינוכיים עשויים לעבוד במסגרות רבות ושונות, החל מעיסוק פרטי ועד עמותות, בתי ספר וגנים. בכל הגדרה, תיאור התפקיד משתנה כמו גם תחומי האחריות שלכם. חלק מהיועצים מתמקדים בטיפול פרטני, בעוד שאחרים עשויים להשקיע זמן בהשלמת הערכות פסיכולוגיות כדי לעזור להעריך תלמידים עם צרכים מיוחדים. מכיוון שהתואר יועצת הוא כל כך רחב, אתם מוכרחים להיות מאוד מפורטים וספציפיים בהיסטוריה התעסוקתית שלכם. וודאו שאתם נותנים למעסיקים פוטנציאליים לדעת שיש לכם את הניסיון שהם מחפשים.

בסעיף הניסיון התעסוקתי חשוב שתתקבל בקלות תמונה קוהרנטית של אנשי מקצוע מהימנים ותחום ההתמחות בו אתם עוסקים. הקדישו מחשבה לניסוח כותרות התפקידים שלכם בהנחה שהקורא יעבור עליהם מבלי להתעמק. חשוב שמתיאור התפקידים הקודמים שלכם יהיה ברור עם אילו שכבות גיל עבדתם בעבר, באיזה סוג של שיטות אתם מטפלים ומה תחומי ההתמחות הייחודיים שלכם.

מיותר לציין שהסיכוי שלכם להשיג עבודה כלשהי טוב יותר אם יש לכם ניסיון מוכח בביצוע אותה עבודה. אבל כולם צריכים להתחיל איפשהו, אם אתם בוגרים טריים של תואר ראשון בייעוץ חינוכי או הוראה ואתם מחפשים עבודה חשוב בעיקר שתתמקדו בהישגים משמעותיים מהלימודים. הניסיון התעסוקתי שצברתם עד היום כנראה פחות שייך לתחום, ציינו אותו בקצרה והתמקדו רק בניסיון הקשור להדרכה, ליווי וחינוך.
אם אתם בוגרי תואר שני, עומדות בפניכם אפשרויות רבות יותר. כעת כבר התנסיתם בטיפול במסגרת התואר וכתבתם תזה כך שתוכלו להתייחס לחוויות אלה בקורות החיים על מנת לשפר את הסיכויים להתקבל לעבודה הרצויה.

תצטרכו גם לקחת בחשבון את מערכות המעקב אחר מועמדים (ATS) שרוב המעסיקים משתמשים בהן כדי לבצע מיון ראשוני של קורות חיים. נסו להשתמש במילות מפתח וביטויים שהופיעו בדרישות המשרה. חשוב מאוד להתאים את קורות החיים שלכם לכל בקשה.

  • כישורים:

סעיף הכישורים הוא רשימה קצרה של היכולות המתאימות ביותר למשרה שאתם מחפשים. חשבו על כל הכישורים שבהם אתם משתמשים בעבודה שלכם. לאחר מכן, בחרו חמישה עד שמונה התואמים בצורה הטובה ביותר את דרישות המעסיק הפוטנציאלי שלכם. בחרו במיומנויות ברמה גבוהה יותר או נדירות יותר במקום המיומנויות הבסיסיות המצופות מכל היועצים החינוכיים.

כיועץ או יועצת חינוכיים, חשוב שתהיה לכם רגישות גבוהה, יכולת הקשבה, אמפתיה לזולת, ורצון עמוק לעזור ולסייע ככל הניתן. בנוסף, מומלץ שתהיה לכם היכולת להתחבר לילדים ונערים צעירים, כך שהם ירגישו בנוח לשוחח אתכם ולשתף אתכם בלבטים ובבעיות המקיפות אותם.

יועצים משתמשים במיומנויות רכות, או בין-אישיות רבות, אך חייבים גם להיות בעלי כישורים קשים. כישורי תקשורת, הקשבה ופתרון בעיות מצוינים הם חובה, אך קורות חיים מרשימים של יועץ או יועצת חינוכיים יציגו גם את המומחיות שלכם בהערכה, אבחון וטיפול מדויקים בתלמידים. בנוסף, כיועצים אתם יודעים שדיסקרטיות ורגישות הן בעלות חשיבות עליונה. נסו להמחיש את התכונות הללו בקורות החיים.

  • השכלה:

היום תחום הייעוץ החינוכי כפוף למשרד החינוך – השירות הפסיכולוגי הייעוצי, הידוע גם בשמו שפ"י. כדי להשתלב במקצוע, יש צורך בתואר שני בייעוץ חינוכי, בתעודת הוראה וברישיון ייעוץ שניתן על ידי משרד החינוך.

במסגרת התואר השני, הסטודנטים רוכשים ידע וכלים מקצועיים שנדרשים בעת העבודה עם התלמידים, מכירים תיאוריות בתחום בריאות הנפש והחינוך ומפתחים מיומנויות החיוניות לעבודה עם פרטים וקבוצות. הם מתנסים לאורך הלימודים גם בתהליכי ייעוץ בפועל, במסגרת התנסויות ושעות בשטח.

בסעיף זה חשוב לציין בבירור את המוסד הנלמד, ולהתייחס לפרטים מהותיים שיכולים להציג אתכם באור חיובי. למשל, אם כללתם במהלך הלימודים התמחויות בענפים הרלוונטיים לאנשי המקצוע, כגון ייעוץ למשפחות, חינוך מיוחד, עבודה רב תרבותית ועוד. קורות החיים שלכם צריכים להדגיש את הניסיון שלכם בתחום באמצעות הכשרות, התמחות או קורסים חינוכיים.

בדומה לבעלי מקצועות אחרים בעולם ההוראה, היועצים יכולים להמשיך לקדם עצמם מבחינה מקצועית דרך לימוד בהשתלמויות למורים. מדובר בקורסים קצרים שבהם ניתן להרחיב את סל המיומנויות המקצועי, להכיר שיטות טיפול חדשות ולהרחיב את ההיכרות עם אוכלוסיות שונות ולכן מומלץ וראוי לציין זאת בקורות החיים. בין היתר נכללים קורסים בהדרכת צוותים, קורסים באבחון וטיפול בלקויות למידה וקורסים באבחון דידקטי, קורס CBT וקורסים להיכרות עם שיטות טיפוליות נוספות, קורס חינוך מיני, קורס פסיכולוגיה חיובית, קורסים בתחום הנוער בסיכון ומסלולים נוספים.

  • עיצוב:

קיבצתם את כל החלקים של קורות החיים שלכם; עכשיו אתם מוכנים לחשוב על עיצוב. קורות החיים שלכם צריכים לשקף חזותית את ההתנהגות המקצועית שלכם. כלומר, עליהם להיות מסודרים ומאורגנים היטב עם קורטוב של אישיות.

אחד האתגרים בניסוח קורות חיים של יועצים חינוכיים הוא התמודדות עם כמות מידע גדולה. ההשכלה המרובה, ההשתלמויות השונות, ההתמחות ולבסוף הניסיון התעסוקתי. כמובן שחשוב שתציינו כל פרט מידע חשוב על אודות הקריירה שלכם, אבל הדבר החשוב ביותר הוא לא ליצור עומס ויזואלי.
שמרו על קורות החיים שלכם קריאים על ידי הקפדה על הגופנים הקריאים ביותר, בחירה בתבנית נקייה ומקצועית והשארת ריווח. אל תנסו לדחוס יותר מדי מידע על הדף. זכרו כי המעסיקים רואים עשרות קורות חיים ביום, כך שאם קורות החיים שלכם קשים לקריאה, הם יעברו לשלב הבא.

כמובן שאין צורך להתחיל הכל מאפס, עיצבנו עבורכם סדרה של תבניות מקצועיות שיעזרו לכם בכתיבה ועיצוב קורות חיים מרשימים שישיגו לכם בדיוק את העבודה אותה אתם מחפשים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

יועצים חינוכיים מהווים חלק משמעותי בצוות בית הספר ויש לתפקידם חשיבות רבה בסיוע לתלמידים המתמודדים עם קשיים ולבטים. אנשי מקצוע אלה משתלבים במגוון שכבות הגיל, מהחינוך לגיל הרך ועד לחינוך העל יסודי, והם מצויים כיום כמעט בכל בית ספר וגם במוסדות לא פורמליים כגון מרכזי נוער וצעירים, מרכזים להורים ועוד.

תפקידם של היועצים החינוכיים הוא לדאוג לכך שכל אחד מתלמידי בית הספר יקבל הזדמנות למצות את הפוטנציאל שלו. היועצים תומכים בהתפתחותם של כלל הילדים, אך מעניקים תשומת לב מיוחדת לאותם נערים ונערות הנתקלים בקשיי הסתגלות שונים, המקשים עליהם לצמוח ולבטא את יכולותיהם בכיתה. כדי לקבל רישיון לעסוק בייעוץ חינוכי במדינת ישראל, יש להשלים תואר שני. עם זאת, מספר מוסדות לימוד מאפשרים לסטודנטים להיחשף לתחום כבר במהלך לימודי התואר הראשון.

רפורמות שמתנהלות לאחרונה במערכת החינוך מעלות את הביקוש ליועצים. כמו כן, גם שינויים חברתיים ובמרכזם משבר הקורונה מעלים את הצורך בתמיכה נפשית בקרב תלמידים וצוותי הוראה, מה שמעלה את הדרישה לאנשי מקצוע שיכולים להעניק שירותים אלה.

קורות חיים מוצלחים של יועצים חינוכיים צריכים להציג את יכולתם של המועמדים לפתח תהליכים התפתחותיים אצל התלמידים כפרט ושל בית-הספר כמערכת חברתית אירגונית. תפקידם להיות אוזן קשבת למצוקות התלמידים ולסייע להם למצות את הפוטנציאל שלהם בתחום האישי, החברתי והמקצועי. לכן על קורות החיים להדגיש כישורים מכריעים כמו חמלה, מיומנויות הקשבה חזקות ויכולת לעזור לתלמידים המתמודדים עם קשיים ולבטים.

למועמדים האידיאליים הבנה עמוקה של ליווי והדרכה של ילדים והורים וייעוץ ומודלים לטיפול בהתנהגות. בנוסף, קורות החיים צריכים להפגין מיומנות בשיטות הטיפול החדשניות והמהימנות ביותר, לצד אמות מידה מוסריים ואתיים.
 

אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!