קורות חיים לדוגמא - בוגר תואר הנדסה

קורות חיים לדוגמא של בוגר תואר הנדסה, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של בוגר תואר הנדסה, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%91%D7%95%D7%92%D7%A8-%D7%AA%D7%95%D7%90%D7%A8-%D7%94%D7%A0%D7%93%D7%A1%D7%94.jpg
דירוג ממוצע: 4.8 (63 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%91%D7%95%D7%92%D7%A8-%D7%AA%D7%95%D7%90%D7%A8-%D7%94%D7%A0%D7%93%D7%A1%D7%94.jpg

 מהנדסים הם אנשי הפתרונות, האחראים גם על תהליכי חיסכון, שיפור והתייעלות בייצור ובעבודה. לשם כך, הם עושים שימוש בעקרונות מדעיים ומתמטיים כדי לבדוק ולפתח שיטות חדשות ומוצרים המותאמים לצרכי החברה והמשק. המהנדס יכול להתמחות בתכנון של המוצרים עצמם, של מכונות הייצור או של מערכות תעשייתיות ומפעלים.


התפתחותה של הטכנולוגיה, הייטק, רפואה, מסחר ותעשייה, גרמה לביקוש שלא היה כמותו עבור מהנדסים מקצועיים, איכותיים ומיומנים. מהנדסים מחזיקים בידע תיאורטי ויישומי רב וחיוני בתחומים רבים, כך שיש באפשרותם ליישמו לצרכים ולמטרות שונים. בשל כך מקצועות ההנדסה הם מבוקשים, יוקרתיים ורווחיים במיוחד. זהו יתרון משמעותי ביחס לתחומים אחרים, משום שלכל מהנדס האפשרות לבחור את תחום התמחותו בהתאם לתחומי העניין האישיים שלו.

הביקוש למהנדסים בשוק מושפע באופן ישיר ממצב התעשייה בארץ, לכן כיום הביקוש למהנדסים מכל הסוגים נמצא במגמת עלייה חדה, מה שגורם למעסיקים להציע תנאי העסקה ושכר גבוהים מהממוצע. חשוב לזכור שלימודי הנדסה הם מאתגרים וכוללים לימודי מתמטיקה, כימיה ופיזיקה, כך שכדי להיות מהנדס דרושה חשיבה אנליטית מפותחת מאוד.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

הכותרת מהנדס היא רחבה, כך שיש לכם אפשרויות רבות וזה נהדר! מסיבה זו, עליכם להקפיד להתאים אישית את קורות החיים שלכם כך שבכל פעם שתגישו מועמדות לתפקיד חדש תבטיחו כי אתם מציגים את עצמכם באור הטוב ביותר על סמך תיאור התפקיד ובפרט בהקדמה ממוקדת ועניינית.

מהנדסים משתמשים במגוון של מיומנויות טכניות כדי לתכנן, לבצע ולנתח ניסויים ולתרום לפיתוח מוצרים. החובות המדויקות שלכם תלויות בתחום בו אתם עובדים.המשמעות היא שעליכם להחזיק מגוון פסקאות פרופיל בהתאם לפונקציות התפקיד.
בכמה משפטים עליכם להבליט את ההצלחות המקצועיות שלכם ולתת למעסיקים תחושה של האישיות שלכם. כמהנדסי תמיכה יש לכם אחריות עצומה בכל הנוגע לבטיחות ופרודוקטיביות ובקרת איכות. בחלק זה השתמשו לפחות בדוגמא אחת לאתגר שנתקלתם בו באזורים אלה וכיצד פתרתם אותו.

  • ניסיון תעסוקתי:

בוגרי לימודי הנדסה יכולים להשתלב בשוק העבודה כמעט בכל תחום בו ירצו, בהתאם לתחום בו התמחו במהלך לימודיהם. הסטודנטים זוכים לעסוק בפרויקטים כבר במהלך הלימודים, דבר המקנה להם ניסיון בסיסי וכלים מעשיים. בישראל, מהנדסים רבים עובדים בתעשיית ההייטק ובתעשייה הבטחונית. תעשיית ההייטק זקוקה בעיקר לאנשי תוכנה, חומרה, אלקטרוניקה וביו-רפואה. התעשייה הביטחונית, המפתחת ומייצרת כלי נשק, זקוקה בעיקר למומחים בתחומים מכונות, אווירונאוטיקה ותעשייה וניהול, שיעסקו בניהול הייצור ובניהול פרויקטים שונים.

באופן כללי עבודתם של המהנדסים היא לפתח מוצרים חדשים בתחום התמחותם, לתכנן מוצרים ולבקר את תקינותם בפועל. כמו כן, הם פותרים בעיות העולות בעת תהליך הבקרה או לאחר שהמוצר היה בשימוש של לקוחות. מהנדסים עובדים בדרך כלל בצוות, אך ישנם גם אנשי מקצוע אשר עובדים ישירות מול לקוחות. כך לדוגמה מהנדס תוכנה עשוי לסייע ללקוחות להטמיע את התוכנה שפותחה, בתוך הארגון.
סעיף זה אמור להציג ביעילות את צמיחתכם כמקצוענים. הדגישו את המיומנות שלכם בשימוש בכלים ספציפיים המיועדים לתעשייה בה אתם עובדים, כמו גם בתוכנות מחשב לאיסוף הנתונים המדויקים והערכיים ביותר. היו ספציפיים ככל האפשר. אם יש לכם כישורי ניהול פרויקטים או פיתוח תוכנה, וודאו שאתם כוללים גם יכולות אלה.

קורות החיים שלכם צריכים להציג את היכולת שלכם להשתמש בכלים ובמומחיות שלכם כדי לספק מידע רלוונטי למעסיקים בנוגע לתהליכים ומוצרים שעמדתם בראשם. אל תחשבו על סעיף זה כעל רשימת אחריות. כל סעיף בהיסטוריית התעסוקה שלכם אמור להסביר את הבעיה שעמדה בפניכם, את הפעולות והכלים שבהם השתמשתם כדי לפתור אותה, ואת התוצאות שלכם - בפירוט רב ככל האפשר. השתמשו בנתונים כאשר הם רלוונטיים לגיבוי התביעות שלכם ובשמות תוכנות במקום מונחים כלליים יותר.

אפשר לשלב מילות מפתח שמופיעות במודעת הדרושים כדי לצלוח את הסינון של מערכות המיון האוטומטיות. כמו כן הקפידו להדגיש את הפרטים הרלוונטיים ביותר. למשל אם אתם מתמחים ב- #C וגם ב- Java ובמודעת הדרושים ביקשו ידע ב- Java ציינו את שתי השפות, אך הדגישו את הידע ב- Java כי חשוב מאוד שזה מה שיתפוס את עינו של הקורא. זה לא פשוט לעשות שינויים במסמך בכל פעם שמגישים מועמדות, אבל זה עשוי לעזור לכם להגיע אל שלב ראיון העבודה.

  • כישורים:

מעסיקים מתעניינים במה אתם יכולים לעשות עבורם, וכאן ממלא סעיף המיומנויות תפקיד חיוני. בסעיף זה עליכם למנות שילוב של מיומנויות קשות (יכולות טכניות) וכישורים רכים, שבדרך כלל כרוכים ביכולת לעבוד היטב עם אחרים.

דלגו על היכולות הברורות, והתמקדו במיומנויות המפורטות בתיאור התפקיד ובאלו שסביר להניח שאחרים יהיו פחות בולטים בהם. למשל, זה כמעט מובן מאליו שתדעו להשתמש בתוכנות Office כגון Excel. במקום זאת, רשמו שפות תכנות כגון Java, Python, MATLAB ו-SQL או תוכנות הקשורות ישירות לעבודה שלכם כגון SolidWorks או Mathcad.
מהנדסים צריכים להיות בעלי חשיבה לוגית ומתמטית טובה לכן הכישורים הטכניים האלה חשובים, אבל כך גם הכישורים הבין אישיים שלהם אתם זקוקים כדי לשגשג במקום העבודה. ערבבו את כישורי התקשורת, הארגון וניהול הזמן החזקים ביותר שלכם כדי להראות שאתם מועמדים מעוגלים היטב.

מבחינה בין אישית, על המהנדסים להיות מסוגלים לשתף פעולה בצוות וליצור יחסי עבודה תקינים עם קולגות וכן עם ראש הצוות. מהנדסים שהם פתוחים וחברותיים, יתאימו גם לביצוע תפקידי ניהול אך גם תפקידים שונים מול לקוחות כגון תפקידי הדרכה והטמעה וכן תפקידים הכרוכים בשיווק המוצר.

  • השכלה:

תואר B.Sc מוענק לבוגרי תואר ראשון בתחומי ההנדסה השונים, הכוללים בין השאר: הנדסת תוכנה, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת חומרים, הנדסה חשמל, הנדסת מכונות ומערכות, הנדסה כימית, הנדסת מזון, הנדסת תחבורה, הנדסה גרעינית, הנדסה רפואית, הנדסה ביו רפואית, הנדסה חקלאית והנדסת תעשייה וניהול. ההכשרה במסלולים אלה מתפרשת בדרך כלל על פני ארבע שנים, כאשר תכניות הלימוד עצמן עשויות להשתמנות בין מוסדות הלימוד והן כוללות מגוון התמחויות משנה.

בקורות חיים של מהנדסים כדאי לשים דגש בעיקר על ההשכלה ועל הניסיון התעסוקתי, שכן המעסיקים מבינים שהם משלימים אחד את השני - לימודי התואר מקנים למהנדסים ידע תיאורטי ובעצם שער כניסה לעולם התעסוקה (במידה ולא קיים ניסיון קודם), והניסיון שהם צוברים תוך עבודתם בתעשייה מקנה להם מיומנויות פרקטיות חשובות. אם כן, בשוק העבודה התחרותי שליטה בחומר העיוני ויכולת ליישם אותו בפועל הם אחד היתרונות החזקים שלכם על פני מועמדים אחרים.
למהנדסים רבים יש תארים מתקדמים וחלקם אפילו ממשיכים לדוקטורט. סעיף ההשכלה שלכם הוא רשימה של התארים האלה. אם אתם מחזיקים בקורסים, הסמכות ואפילו תעודות מקוונות, עליכם לרשום אותם כאן. מומלץ לציין כאן גם כל הצטיינות.

בנוסף, שקלו להרחיב בסעיף זה על פרויקט שעבדתם עליו בתקופת הלימודים ונראה לכם שיהיה רלוונטי להבליט את הכישורים המעשיים שלכם. תנו למעסיקים הפוטנציאליים הצצה לתחומי העניין וההתמחות שלכם.
נקודה חשובה לבוגרי תארים טריים ללא ניסיון, יתכן ותרצו לשנות את מבנה הסעיפים בקורות החיים כך שסעיף ההשכלה יופיע מעל סעיף הניסיון המקצועי. כך תוכלו להדגיש את הניסיון שצברתם במהלך התואר, כולל ממוצע לימודים (במידה והוא מעל 80 בהחלט כדאי לציין זאת) ואת מוסד הלימודים בו למדתם. הרי בתור בוגרי תואר הנדסה טריים, אלו הנתונים שיכולים להבליט אתכם מעל השאר!

  • עיצוב:

קורות החיים שלכם צריכים להיות ממוקדים רק בדבר אחד שיגיד למעסיק מדוע עליהם להעסיק אתכם. השמיטו כל דבר שאינו תורם למסר זה. השאירו שטח לבן מספיק ומרווחים כדי לשמור על קריאת קורות החיים שלכם קריאים וברורים. 
שמרו על עיצוב נקי ופשוט, יעיל ומסודר, כך שהקוראים יוכלו לראות בקלות את מה שהם מקבלים ולמצוא אותו בקלות. אתם רוצים שמעסיקים יוכלו למצוא את פרטי הקשר שלכם, העבודה האחרונה (במידה וקיימת) והמיומנויות שלכם תוך שניות ספורות, כי זה כל הזמן שיש ברשותכם על מנת להרשים.

כמובן שאין צורך להתחיל הכל מאפס, בחירה באחת התבניות שלנו תשיג לכם בדיוק את התוצאה שאתם מחפשים ותייצר לכם קורות חיים מעולים שאין ספק שיבלטו מעל המתחרים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

שוק התעסוקה כפי שאנחנו מכירים אותו הולך ומשתנה לנגד עינינו, ואם אתם רוצים למצוא את עצמכם מגשימים את החלומות שלכם מחר, תצטרכו להחליט כבר היום על מסלול שינתב אתכם לשם. לא ברור לגמרי לאן תוביל אותנו המהפכה הזאת, אבל דבר אחד כבר ברור: עולם ההנדסה יהיה מפתח הכניסה אליה, כי השינויים המתרחשים ללא הרף, הטכנולוגיות המתקדמות והשיטות החדשניות, מצריכות יותר ויותר מהנדסים שיובילו את כולנו בעידן החדש הזה. קחו בחשבון שכבר מההחלטה לבחור את תחום ההתמחות ההנדסי שלכם, אתם טווים את הקריירה העתידית שלכם, את רף השכר שתוכלו לקבל ואת מקומות העבודה החדשים בהם תוכלו להשתלב.

מחפשי עבודה רבים מתלבטים על איזה מידע כדאי לשים דגש בקורות חיים של מהנדס. האם כדאי קודם להדגיש את ההשכלה או את הניסיון התעסוקתי? התשובה לכך די פשוטה – תלוי מה עשיר ו- "מרשים" יותר. כלומר, מהנדס צעיר, שסיים את התואר לא מזמן ולא הספיק לצבור ניסיון רב בתחום כדאי שיפרט יותר על ההשכלה. לעומת זאת, קורות חיים של מהנדסת ותיקה יהיו מרשימים יותר אם תציג בהרחבה את ניסיונה הרב בתחום.
מהנדסים מצויידים בשלל כישורים טכניים, כדי שיוכלו לצלוח את לימודי ההנדסה ולהצליח לפתור בעיות בתפקידם. עליהם להיות אנליטיים, מסודרים, יסודיים ושיטתיים בעבודתם, כדי להיות מסוגלים לתעד את אשר עשו, ולבצע תפקידי תכנון ובקרה. בד בבד, הם נדרשים גם להיות מעשיים ומשימתיים, כדי לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו לפרוייקט שבמסגרתו הם פועלים. עליכם לשקף כל זאת בקורות החיים ולתמך זאת בניסיון התעסוקתי ובמיומנויות שלכם.

מי שניחנו בחשיבה יצירתית, יוכלו לבטא אותה בעבודה בצוות המפתח מוצרים חדשים. אם הם גם בעלי ראייה עסקית וכישורי יזמות, הם יוכלו לפתוח עסק משל עצמם או להקים סטארט אפ. לעומת זאת, מהנדסים בעלי צורך ביציבות תעסוקתיות ורתיעה מסיכונים, יוכלו להשתלב בעבודה יציבה בצבא, משרדי ממשלה ובתעשיות ביטחוניות.
מהנדסים המעוניינים להתקדם באפיק ניהולי יכולים להתקדם בתחילה לאפיק של ראש צוות. בהמשך באפשרותם להתקדם לתפקידי ניהול בכירים יותר כגון מנהל מחלקה וסמנכ"ל פיתוח. 


אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלכם מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.  

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!