קורות חיים לדוגמא - אנליסט סייבר

קורות חיים לדוגמא של אנליסט סייבר, המדריך המקיף ביותר בישראל לכתיבת קורות חיים של אנליסט סייבר, בעזרת הדוגמאות והטיפים שנכתבו על ידי מומחי גיוס תוכלו ליצור קורות חיים מרשימים ב- 5 דקות ותמצאו עבודה עוד היום!

assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%90%D7%A0%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%98-%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%91%D7%A8.jpg
דירוג ממוצע: 4.7 (141 דירוגים)
assets/seo/images/%D7%A7%D7%95%D7%A8%D7%95%D7%AA %D7%97%D7%99%D7%99%D7%9D-%D7%9C%D7%93%D7%95%D7%92%D7%9E%D7%90-%D7%90%D7%A0%D7%9C%D7%99%D7%A1%D7%98-%D7%A1%D7%99%D7%99%D7%91%D7%A8.jpg

במדריך מטה נמצאים דוגמאות וטיפים לכתיבת קורות חיים המותאמים לשוק הנוכחי שיעזרו לכם למצוא את המשרה הבאה שלכם.. אתם יכולים להיעזר בטיפים הבאים שנועדו עבור אנליסטי סייבר / אבטחת מידע, לכתוב לעצמכם קורות חיים מרשימים בתוך מספר דקות ולהתחיל את חיפוש העבודה כבר היום.


תחום הסייבר ואבטחת המידע, הוא אחד מהמקצועות המבוקשים ביותר בעולם הטכנולוגיה וההייטק, זאת בזכות ההתפתחות של הזירה הדיגיטלית. כיום, מתרחשים פשעי סייבר בכל 39 שניות ברחבי העולם בממוצע, לכן בחברות וארגונים רבים נוצר ביקוש עצום לאנשי סייבר שיתמודדו עם האתגר ויספקו הגנת סייבר חדשה ומעודכנת שתגן מפני הסכנה.

אנליסט סייבר הוא זה שאחראי על אבטחת המידע והגנת הארגון מפני מתקפות סייבר. עליו להיות בעל יכולת להיכנס לראש של הפורצים ולדעת להגן מפני דרכי תקיפה מתוחכמות בעזרת מיומנות וידע בנושאי חומרה, רשתות תקשורת ותוכנה. עליו לזהות דפוסי פעילות חשודים שעשויים להצביע על תקיפה שמתבצעת באותו רגע ולדעת להגיב לאותן תקיפות במידת הצורך.

תחום הסייבר הוא תחום רחב, בו ניתן להתמחות בתפקידים שונים הדורשים הכשרות מגוונות. לכן חשוב למקד את סוג התפקיד בו אתם מעוניינים ולבנות את קורות החיים שלכם בהתאם.

בכמה דקות בודדות נלמד אתכם כיצד:

  • לכתוב קורות חיים מרשימים שיבלטו מעל כולם
  • להתאים את קורות החיים לכל מטרה ומשרה
  • להשתמש בשפה המתאימה כדי להבליט את כישוריכם
  • לעצב קורות חיים יצירתיים ומקוריים

באמצעות קורות החיים לדוגמא ותבניות העיצוב שלנו, אנו נעזור לכם לכתוב את קורות החיים הטובים ביותר ולמצוא את עבודת החלומות שתמיד רציתם.

אז בואו נתחיל!

  • כתיבת הקדמה:

אנליסטים מתחום הסייבר נמצאים עם האצבע על הדופק בצורה תמידית ומתמצאים בכל סיכון חדש המאיים על המידע של החברה. בסעיף ההקדמה עליכם להבליט את עצמם משאר המתמודדים על אותה משרה ולהציג בקצרה את היתרונות הבולטים ביותר שלכם.

גם אם אין לכם ניסיון בתפקיד קודם ואתם מכוונים לתפקיד ראשון בתחום, כשאתם מפרטים מקרים יוצאי דופן שהתמודדתם איתם בעבר, אתם מציגים את ערכם האמיתי. כלים טכנולוגיים תמיד ניתן ללמוד, אך חשיבה מחוץ לקופסא, יכולת להיכנס לראש של תוקף, או מתן פתרונות יצירתיים לבעיות אבטחה הם כישורים שיותר קשה לרכוש.

ההקדמה היא המקום להציג יכולות אלו, למעשה אפשר לומר שזהו אחד החלקים החשובים ביותר בקורות החיים שבו אתם מביאים את עצמכם, ניסיונכם ומטרתכם בצורה הכנה והאמיתית ביותר. אל תעתיקו ותדביקו משפטים ודוגמאות רנדומליות ברחבי האינטרנט, נסחו שניים עד שלושה משפטים המסכמים את הרקע שלכם ומה אתם יכולים להביא לתפקיד.

עליכם להציג את הידע הטכני שלכם ואת הניסיון שצברתם לצד היכולות והכישורים שמייחדים אתכם. עליכם להבליט את ההצלחות המקצועיות שלכם ולתת למעסיקים תחושה של האישיות שלכם. אם אתם בעלי ניסיון, ניתן לשלב בחלק זה מקרה שבו מנעתם מתקפה כלשהי.

לדוגמא:
"בוגר קורס אבטחת מידע ובעל הסמכת CEH, מחפש משרה התחלתית בעולם הסייבר - SOC / SIEM. ס
קרן, בעל חשיבה יצירתית ורקע טכנולוגי".

  • ניסיון תעסוקתי:

היסטוריית התעסוקה שלכם מפרטת את ההישגים שצברתם. באמצעות סדר כרונולוגי הפוך - מהעבודה האחרונה לוותיקה ביותר - תפרטו את סיפור הצמיחה המקצועית שלכם ותמנו את ההישגים שלכם. מבנה זה מאפשר למעסיקים לראות במהירות היכן אתם נמצאים במסלול הקריירה שלכם.

ההיסטוריה התעסוקתית של אנליסט סייבר צריכה לספק מידע על הישגים טכניים לצד היכולת לזהות חדירה למערכת ולתפעל אירועים כולל תגובה מהירה. כאשר המעסיק סוקר את קורות החיים שלכם עליו להתרשם כיצד אתם משתלבים אצלו בארגון וכיצד תגנו עליו מפני תוקפים עתידיים.

וודאו שהיסטוריית התעסוקה שלכם תכלול את היכולות הטכניות שלכם ואת הכלים שבהם אתם חזקים וכיצד הם שירתו אתכם בתפקידכם הקודם. פרטו דוגמאות למקרים בהם זיהיתם פריצה במערכת או כיצד הגבתם לפריצה. כללו את הכלים והתוכנות העיקריים בהם יצא לכם להשתמש.

לדוגמא:

  • ארבע שנות ניסיון כ- Cyber Security Analyst, ניסיון עם מערכות SIEM
  • הבנה בכלים של Threat Intelligence וניסיון עם threat hunting.
  • ידע בתחקור וניתוח אירועי סייבר (IR).
  • ניסיון בניתוח תרחישי תקיפה מתקדמים וביצוע חקירות מחשב וניתוח קוד.
  • ניסיון בעבודה עם מוצרי אבטחת מידע כגון  Firewall, IPS, WAF , NAC, AV.
  • כישורים:

סעיף זה יציג למעסיק את ההתאמה המקצועית שלכם לדרישות המשרה - פרטו ברשימה של 5-10 את המיומניות הבולטות שלכם שגורמות לכם להיות המועמדים האידאליים לתפקיד ולהתבלט מעל השאר.

אם אינכם בטוחים ברשימת הכישורים שברצונכם למנות בקורות החיים, ניתן להעזר במיומנויות המפורטות בדרישות המשרה והוסיפו אותן. כמובן אל תוסיפו כישורים שאינכם מחזקים ועומדים מאחוריהם, כשתשאלו על כך בשלב הראיון עליכם להיות אמיתיים ומקצועיים.

לצד הכישורים הטכניים שיש לאנליסט סייבר ולידע שלו בכלים מסוימים, חשוב גם להציג תכונות אופי שיכולות להתאים לתפקיד מהסוג הזה. לרוב אנליסטים עובדים בצוותים והעבודה משלבת עבודה צוותית עם עבודה עצמאית. בנוסף, תכונות כמו חשדנות, סקרנות, פרואקטיבית או התמדה יכולות להוות יתרון בתפקיד מסוג זה אך ישנן עוד תכונות נוספות שאולי תרצו להוסיף שלדעתכם עשויות להיות רלוונטיות לתפקיד. קורות החיים של אנליסט סייבר צריכים לתת לארגון את הביטחון שאתם האנשים שידעו להגן מפני תקיפות ולשמור על נכסי החברה.

  • השכלה:

בעידן בו המידע הוא מרכז ליבו וכלי עבודתו של כל בית עסק או ארגון, מובן מאליו, כי יש להגן עליו בכל דרך. כתוצאה מכך, נוצרו בעולם התעסוקה מקצועות שונים, אשר כל אחד מהם מתייחס לרובד אחר של השימוש במידע או בהגנה עליו. אחד מאותם תפקידים שהתגבשו כתוצאה מהצרכים המשתנים הוא תפקידו של אנליסט הסייבר, אשר, ברובו, לא ניתן ללמידה באופן ממוסד, אלא שמרבית העוסקים בו "צומחים" ומתברגים לתוכו בשל תכונות אופי מסוימות.

ניתן למנות בין אנליסטי הסייבר בוגרי תארים, קורסים מקצועיים וכמובן גם יוצאי יחידות טכנולוגיות שעסקו בתפקיד. לרוב לא קיימת דרישה לתואר אך כן קיים יתרון עבור מי שסיים קורס מקצועי או שקיבל הסמכה פורמלית בתחום. אם אתם מחזיקים בקורסים, הסמכות ואפילו תעודות מקוונות, עליכם לרשום אותם כאן. מומלץ לציין כאן גם כל הצטיינות.

  • עיצוב:

אנליסטים הם אנשים שמעל לכל שמים לב לפרטים הקטנים ביותר, וכך גם קורות החיים שלהם צריכים להיראות. שימו דגש על קורות חיים קריאים, מרווחים ועניינים. עליכם להיות ממוקדים רק בדבר אחד שיגיד למעסיק מדוע עליהם להעסיק אתכם. השמיטו כל דבר שאינו תורם למסר זה.

פונקציונליות הפורמט מנצחת את כל השאר, בדיוק כפי שהיא עושה באבטחת מידע. רוב המעסיקים ואנשי משאבי האנוש רוצים להיות מסוגלים למצוא במהירות את פרטי הקשר שלכם, התפקיד הנוכחי ותחומי האחריות שלכם. לכן כדאי לשמור על מבנה קורות החיים פשוט, ברור וקריא.

הסירו עומס והסחות דעת חזותיות. קורות החיים שלכם צריכים להיות ממוקדים רק בדבר אחד שיגיד למעסיק מדוע עליהם להעסיק אתכם. השמיטו כל דבר שאינו תורם למסר זה. השאירו שטח לבן מספיק ומרווחים כדי לשמור על קריאת קורות החיים שלכם קריאים וברורים. 

כמובן שאין צורך להתחיל הכל מאפס, בחירה באחת התבניות שלנו תשיג לכם בדיוק את התוצאה שאתם מחפשים ותייצר לכם קורות חיים מעולים שאין ספק שיבלטו מעל המתחרים.

  • לסיכום, נקודות עיקריות וכיצד לגרום לקורות החיים שלכם להתבלט?

התפתחות תחום אבטחת מידע הביאה איתה מגוון מקצועות המתמודדים עם אתגרי האבטחה. כלל הפעילות מפוקחת על ידי מנהל אבטחת המידע (CISO). אנליסטים פועלים במרכז ניטור, שליטה ובקרה לאירועי אבטחת מידע (SOC – Security Operating Center). במרכז זה מבוצע איסוף, עיבוד וניטור של נתונים ומידע המגיעים ממערכות הגנה וממערכות מידע שונות בארגון, לצד נתונים המגיעים מגורמים אנושיים פנימיים וחיצוניים (התראות). מתפקידם של האנליסטים לזהות פעילות חריגה במערכות המידע הארגוניות, להוות דרג ראשון של פענוח האירוע, ולנהל תהליך הסלמה בצוות התגובה לאירועי אבטחת מידע (Incident Response Team). את האנליסטים לדרגותיהם ולתחומי עיסוקם, נהוג לחלק למספר רמות:

- אנליסט רמה 1 (tier1): הגורם הראשוני שמתפקידו לעקוב אחר מסכי הניטור והבקרה, לזהות אירועים חריגים, ולדווח לממוניהם, על-מנת שינתחו את האירוע בזמן אמת לצורך המשך פעולה.

- אנליסט רמה 2 (tier 2): גורם מקצועי שניוני שמתפקידו לנתח בזמן אמת אירועים חריגים המדווחים על ידי רמה 1, ולהחליט אם מדובר באירוע אמת הדורש פעולה, או שמדובר בהתראת סרק. לאנשי מקצוע אלו רקע בעולמות התקיפה, הקוד, החקירה וההנדסה לאחור, ולכן הם מצוידים בכלים המאפשרים להם ניתוח סיכונים נאות לקודים ולאירועים הנבדקים על ידם. במידת הצורך, יסלימו אירועי אמת לגורם ממונה – אנליסט ברמה 3, המתמחה בחקירה פורנזית, או בניתוח קוד זדוני.

- אנליסט רמה 3 (tier 3): מומחה חקירה וניתוח נוזקה.

נאמר רבות על התאמת קורות החיים לארגון או לתפקיד מסוים וקורות החיים של אנליסט סייבר אינם שונים בהקשר הזה. אם תפרטו על סוגי פרויקטים וכישורים דומים לאלו שמפורטים בדרישות המשרה, אתם מראש מציבים את עצמכם בעמדה יותר טובה מזו של האחרים המתמודדים על המשרה. מעסיקים מחפשים להרגיש שיש על מי לסמוך כאשר הם קוראים את קורות החיים שלכם ואם אפילו אדם חסר ידע בתחום יכול לראות שהניסיון שלכם דומה למה שהחברה צריכה, כבר יש לכם יתרון על פני יתר המתמודדים.
 

אלו רק חלק מהנקודות שיבליטו את קורות החיים שלך מעל השאר - בעזרת הכלי שלנו לכתיבת קורות חיים ב- resumake.co.il, תוכלו ליצור קורות חיים בקלות ובמהירות ולהתקבל לחברות המובילות בשוק.

תבניות עיצוב מקצועיות לכל תפקיד, בחר/י תבנית ובנה/י את קורות החיים שלך במהירות.
השתמש/י בכלי יצירת קורות החיים המקצועי של Resumaker. נסה/י בחינם!